magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Jarre i 5.1?
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  

Er Jarre-albums med 5.1-lyd et hit?
Ja, helt sikkert!
62%
 62%  [ 5 ]
Måske - det kommer an på albummet
25%
 25%  [ 2 ]
Nej, men kan ellers godt lide surround-musik
0%
 0%  [ 0 ]
Nej, og synes at 5.1-musik er ret uinteressant!
12%
 12%  [ 1 ]
Totale stemmer : 8

Forfatter Besked
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Tors apr 26, 2007 11:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Tja.... hans argument var jo, at der ikke var nogen producere på verdensplan, der efter hans mening kunne gøre det godt nok, så derfor måtte han gøre det selv. Det blev så ikke helt den sublime lydoplevelse, der var lagt op til, og hvis vi taler selvproducerede albums, synes jeg, at Oldfield gjorde det mere elegant på TB2003. Smile Men ok, du har da ret i, at Jarres engagement fortjener ros.

Jeg kan egentlig godt forstå det lidt overdrevne 5.1-mix. Jarre har altid talt om sin musik som meget rumlig, og man må i hvert fald sige, at det er den vision han går efter på Aero. Det virker også på mig som lidt mærkværdigt, når han begynder at panorere centrale melodilinjer undervejs, men det er i hvert fald konsekvent.
Kan huske, at Orbital gjorde noget lignende på The Box Part 2, i stereo, hvor de flytter panoreringen af den centrale melodistemme for hver tone. Ret lækker detalje.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum