magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Måske noget mere Oxygene?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Ons apr 25, 2007 11:27 pm    Emne: Måske noget mere Oxygene? Besvar, med citat

Jeg sad og læste et interview i det engelske Record Collector Magazine (faktisk læst på et forum, hvor de have kopieret teksten ind). Nå. Anyways.

Et af spørgsmålene:
Citat:
Do you have any unreleased tracks in the archives?
Sure, I have unfinished parts of Oxygène that I’d like to release one day, and other tracks from different projects that could come out in the next year or so.

Så måske kommer der snart noget mere Oxygene!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors apr 26, 2007 12:34 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja, det kunne være skægt med noget mere Oxygene. Han nævnte jo for nylig noget om, at der skulle ske noget i forbindelse med 30-års jubilæet for det oprindelige album (det burde så have været sidste år, men ok....). Det kunne da være skægt, hvis vi fx. fik nogle demo-udgaver a la dem Oldfield lagde på Tubular Bells 2003-dvd'en.

Derudover må den gode Jarre vist være verdensmester i at love projekter, der aldrig bliver til noget Smile Han har både talt om 5.1-udgaver af de gamle albums, udgivelser af yderligere præ-Oxygene materiale samt gamle koncerter og meget andet. Det er ikke så pokkers meget af det, der bliver til noget. Men man kan jo altid håbe...!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Tors apr 26, 2007 6:54 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg faldt også over dette. Hvem ved? måske komponerer han et nyt Oxygene nummer ud fra noget af det gamle materiale, som så bruges som et jubilæums nummer.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Tors apr 26, 2007 11:43 pm    Emne: Besvar, med citat

Nej tak. Det skulle nødig ende som Mike Oldfield, der, undskyld det Nørbygårdske udtryk, snart ikke kan finde ud af andet end at klokke i det...
Tilbage til toppen
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Fre apr 27, 2007 12:01 am    Emne: Besvar, med citat

Kunne da være sjovt nu i forbindelse med 30-året, men så heller ikke meget mere.

Men alligevel. Måske det kan få de Oxygene-hungrende fans til endelig at klappe i hænderne igen, og nyde endnu en omgang "luft".
Tilbage til toppen
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Fre apr 27, 2007 12:04 am    Emne: Besvar, med citat

Også jeg vælger at springe over her.
Allerede på Oxygene 7-13 bevidste han jo, at han - de gode numre tiltrods - ikke kunne lave noget som nåede den oprindelige klassiker til sokkeholderne.
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Fre apr 27, 2007 7:16 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
undskyld det Nørbygårdske udtryk

Argh, du sagde N-ordet!! Min fredag ligger i ruiner... Wink

Selvfølgelig vil en evt. 30-årsudgave mere være et marketingsstunt end opfyldelsen af et kunstnerisk behov. Jeg er heller ikke interesseret i deciderede nye numre - det kan kun (som harris pointerede) blive en skuffelse - men det kunne være interessant at høre et par arbejds-versioner af fx Oxy 2, bare for at blive klogere på, hvordan han er nået frem til den endelige udgave.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Søn apr 29, 2007 11:52 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Ras Bolding skrev:
undskyld det Nørbygårdske udtryk

Argh, du sagde N-ordet!! Min fredag ligger i ruiner... Wink

Selvfølgelig vil en evt. 30-årsudgave mere være et marketingsstunt end opfyldelsen af et kunstnerisk behov. Jeg er heller ikke interesseret i deciderede nye numre - det kan kun (som harris pointerede) blive en skuffelse - men det kunne være interessant at høre et par arbejds-versioner af fx Oxy 2, bare for at blive klogere på, hvordan han er nået frem til den endelige udgave.

Så hellere gå hele vejen og give os en dvd med, hvor Jarre støver de gamle kasser frem og demonstrerer hvordan han lavede de og de dele af albummet, med hvilke instrumenter, hvilke effekter, etc. Som han nu bedst kan huske det, og tilsat alskens anekdoter og røverhistorier og måske nogle sjældne live-optagelser af diverse Oxygene-numre, hvis kvaliteten er til det. Det kunne være en god måde at gøre det på.
Tilbage til toppen
Michael Feldballe

Indmeldt: 06. apr 2007
Geografisk sted: Tórshavn, Færøerne

IndlægSkrevet: Ons maj 02, 2007 6:06 pm    Emne: Besvar, med citat

johanfrc skrev:
Måske det kan få de Oxygene-hungrende fans til endelig at klappe i hænderne igen, og nyde endnu en omgang "luft".

Ja jeg ville da blive meget tilfreds - så kan jeg få min lyst for sværmeriske toner stillet. Og jarre er jo forfærdelig glad for stemmesampling - så mon ikke man kunne høre mere til den sprøde og lækre 'Oxy-gene'-sampling (Odyssey through O2) blot fra hans egen mund...
Tilbage til toppen
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Ons maj 30, 2007 11:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg suplerer lige mit indlæg her i tråden, da der var noget som slog mig.
Hvis han endelig ville tage tråden op med noget han har prøvet tidligere ville det da være mere interessant hvis han istedet for måske prøvede kræfter med udgangspunkt i de mere eksperimenterende ting fra tiden før Oxygene, og arbejdede med at videreudvikle stilen fra tiden i Groupe de Recherches Musicales med en eller anden form for nyere electronica.
Ok sandt nok, Metallic Souvenir som var en del af Printemps de Bourges var jo netop baseret på et uddrag fra Aor.
Men jeg kunne nu godt ha' tænkt mig at hører hvad han kunnet ha' fået ud af at videre udvikle de elektroakustiske idéer med én eller anden form for nyere electronica.
La Cage singlen er superfed hørt på sine egne præmisser, selvom begge sider efter min mening havde potentiale til mere.
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Man jun 04, 2007 8:50 pm    Emne: Besvar, med citat

Erosmachine blev vel i bund og grun også brugt i Chronologie 2.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Lør jun 09, 2007 1:09 pm    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:
Jeg suplerer lige mit indlæg her i tråden, da der var noget som slog mig.
Hvis han endelig ville tage tråden op med noget han har prøvet tidligere ville det da være mere interessant hvis han istedet for måske prøvede kræfter med udgangspunkt i de mere eksperimenterende ting fra tiden før Oxygene, og arbejdede med at videreudvikle stilen fra tiden i Groupe de Recherches Musicales med en eller anden form for nyere electronica.
Ok sandt nok, Metallic Souvenir som var en del af Printemps de Bourges var jo netop baseret på et uddrag fra Aor.
Men jeg kunne nu godt ha' tænkt mig at hører hvad han kunnet ha' fået ud af at videre udvikle de elektroakustiske idéer med én eller anden form for nyere electronica.
La Cage singlen er superfed hørt på sine egne præmisser, selvom begge sider efter min mening havde potentiale til mere.

Og det håber jeg så, at han holder sig langt, langt fra. Det er nok, at hele den selvfede electronica-scene bilder sig ind, at de er avantgarde bare de kan sige laptop og musique concrete. Det tjener så afgjort til Jarres ære, at han har holdt sig fra den sti.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum