magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Genudgivelsen af Oxygene

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons okt 24, 2007 4:16 pm    Emne: Genudgivelsen af Oxygene Besvar, med citat

Jeg synes alt i alt, det virker interessant med det nye Oxygene-projekt. Det er selvfølgelig forudsigeligt, at der ville komme noget - ikke mindst med skiftet til EMI (Oldfield har sin Tubular Bells, Jarre har sin Oxygene, og de skal åbenbart luftes, når man skifter pladeselskab).

Men skal det endelig være, så virker projektet bestemt spændende. Jeg ser i alt fald meget frem til Oxygene i 5.1 - hvis der er et album, der er født til 5.1, må det være Oxygene.
Hvad angår Jarres manglende "tight"-hed på de nylige livevideoer fra Oxygene-optagelserne...tja, han har jo altid været glad for at efterpolere sine liveoptagelser, så mon ikke Oxygene får samme behandling?

Til gengæld er det lidt trist at se Dreyfus' udspil - et cover, der er klampet sammen på 10 minutter, og nogle remixes, der næppe var særligt spændende for ti år siden og nok heller ikke er blevet bedre med tiden.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Ons okt 24, 2007 6:17 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja snakken om finpolering af Live optagelserne har også været diskuteret på diverse fora. Dog lyder det til at flere af optagelserne har været taget forfra, som på rigtig film, for at få det bedste live resultat. Nu må vi bare vente og se hvad der sker. Lige meget hvad synes jeg, at der er tale om et af de fedeste Jarre projekter inden for de snere år.
Som gearfreak kan jeg helder ikke vente med det bonus materiale, som skulle forestille at være "præsentation af instrumenter" Wink

Der er også kommet nyt at lytte til på: http://www.myspace.com/jeanmicheljarre

Her er der tale om VARIATION III. En længere version kan høres ved at afspille "Oxygene Earth" videoen længere nede på siden.

Mht. The Complete Oxygene, så er jeg helt enig omkring coveret. Der er ser ikke ud til at være brugt meget tid på det stykke arbejde, og ligeledes ser det bare for kedeligt ud. Man skulle have lavet noget i stil med den tidligere "Complete Oxygene" fra 97, som er et klart federe samlerobjekt.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Tors okt 25, 2007 9:28 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har personligt meget svært ved at se hvad Jarre helt præcist har tænkt sig med den her genudgivelse af Oxygene.
Det virker seriøst som om, at franskmanden lader fødderne falde tungt og dybt i Mike Oldfield's fodspor omkring hans snartsagt utallige rørklokke udgivelser.
Jeg tør ihvertfald godt - uden at ha' hørt den nye udgave af værket - sætte en kasse øl på, at det også bliver den oprindelige udgave fra 1976 der i fremtiden kommer til at roterer mest hos mig, når jeg lider af iltmangel. Wink
Iøvrigt hvorfor markerer Oxygene's 31. år?
Plejer det ikke at være når det er rundt, at man gør den slags?
JakobBC

IndlægSkrevet: Tors okt 25, 2007 10:20 pm    Emne: Besvar, med citat

Der er en grund til at Oxygene officielt ses som at være fra 1977, men jeg husker ikke lige præcist hvorfor.
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Man okt 29, 2007 2:48 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
Der er en grund til at Oxygene officielt ses som at være fra 1977, men jeg husker ikke lige præcist hvorfor.

Oxygene udkom i Frankrig i november eller december 1976, så vidt jeg husker, men dens absolutte gennembrud kom først i 1977 med den internationale udgivelse. Men jeg er da enig i, at en evt. fejring ville have været mere korrekt placeret sidste år.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Tirs okt 30, 2007 12:10 am    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:

Oxygene udkom i Frankrig i november eller december 1976, så vidt jeg husker, men dens absolutte gennembrud kom først i 1977 med den internationale udgivelse. Men jeg er da enig i, at en evt. fejring ville have været mere korrekt placeret sidste år.

Oxygene 7-13 kom også i 1997.
Men derudover, så tror jeg nu, at den væsentligste detalje i hele dette spil er skiftet til EMI - Jarre har, i de senere år, vandret fra selskab til selskab, og jeg tror hans eneste es i den sammenhæng er den der klassiker fra 1976. Man kan være kynisk og sige, at det er lidt ynkeligt, og den betragtning kan jeg sådan set godt være en smule enig i, men man kan også være realistisk og betragte det hele i forhold til en musikindustri, der er rådvild fordi intet er som det var for tyve år siden. Man sælger sine dinosaurer hvor man kan, og det gælder også for Jean Michel Jarre.
Tilbage til toppen
masyst

Indmeldt: 31. maj 2007

IndlægSkrevet: Tirs okt 30, 2007 8:20 pm    Emne: Besvar, med citat

Det kan godt være at Jarre fremdeles lever højt på sin gamle successer...
Men jeg ser i hvert fall frem til at se hvad det er for noget han har kogt sammen på Limited edition udgaven.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
masyst

Indmeldt: 31. maj 2007

IndlægSkrevet: Tors nov 08, 2007 6:38 pm    Emne: Besvar, med citat

Er der forresten nogen der ved hvor man får fat på udgivelsen?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors nov 08, 2007 8:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Play.com og Amazon UK har den som preorder, og mon ikke de hjemlige forhandlere kan overtales til at tage den hjem? Måske er vi endda så heldige, at den kommer ud i alm. distribution herhjemme?
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Tors nov 08, 2007 10:07 pm    Emne: Besvar, med citat

CDON, Rillen og Imusic der også ud til at gøre noget ud af det, bare for at nævne noget som er lidt tættere på Smile
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Lør nov 10, 2007 8:20 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
CDON, Rillen og Imusic der også ud til at gøre noget ud af det, bare for at nævne noget som er lidt tættere på Smile

En helt anden mulighed er næsten så tæt på, som den kan komme - check vores forside Wink
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum