magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Oxygene - Live In...
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Fre feb 15, 2008 11:32 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
JakobBC skrev:

Det skal jeg ikek kune sige, men der må være en grund til at han skruer op og ned på volume Wink Fra den optagelse som bl.a. JP viste, var der stille et kamera lige ved hans Memorymoog, hvor man kunne se ham uden de mindste anstrengelser med at skjule, hvordan han skruer volumeknappen helt fra bund til top, da han skal til at spille squaresoloen. Ellers skal han have brugt Memorymoogen som MIDIcontroller.

At han skruer op og ned undervejs er da netop udtryk for, at det, der foregår er live. Jeg skruer også op og ned undervejs, når jeg giver koncerter - det er jo et spørgsmål om at ramme den volumen, hvor lyden ligger rigtigt i mixet.

Det var nu ikke så meget det. Det var tydeligvist ikke en finjustering, men et klart twist som hvis man har glemt at skrue op (her hentydes der specielt til Oxygene 4).
Anyway denne debat har kørt for fulde blus på Blah Blah Café forumet, så jeg vil egentlig ikke træde mere i det. Jeg er ikke i tvivl om at klart størstedelen var spillet live, men med enkelte bemærkninger omkring Oxygene 4 lead og soloen samt denne plucklead på Oxygene 2. Modsat er er der andre eksempler på at han klart spiller live. Dette kan ses på klassiske spillefejl eller improvisation, hvor billedet og lyd passer 100% sammen.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør apr 05, 2008 11:56 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Det var nu ikke så meget det. Det var tydeligvist ikke en finjustering, men et klart twist som hvis man har glemt at skrue op (her hentydes der specielt til Oxygene 4).
Anyway denne debat har kørt for fulde blus på Blah Blah Café forumet, så jeg vil egentlig ikke træde mere i det. Jeg er ikke i tvivl om at klart størstedelen var spillet live, men med enkelte bemærkninger omkring Oxygene 4 lead og soloen samt denne plucklead på Oxygene 2. Modsat er er der andre eksempler på at han klart spiller live. Dette kan ses på klassiske spillefejl eller improvisation, hvor billedet og lyd passer 100% sammen.

Jeg er temmelig sikker på, at det var live i København - der var småfejl undervejs og jeg sad på første række til begge koncerter og kunne se, hvad der blev lavet. Oxygene 12 var f. eks. fejlbehæftet til begge koncerter pga. problemer med Jarres øremonitor, der resulterede i forsinkelse.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Søn apr 06, 2008 9:18 pm    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
JakobBC skrev:

Jeg er temmelig sikker på, at det var live i København - der var småfejl undervejs og jeg sad på første række til begge koncerter og kunne se, hvad der blev lavet. Oxygene 12 var f. eks. fejlbehæftet til begge koncerter pga. problemer med Jarres øremonitor, der resulterede i forsinkelse.

Ud fra det jeg har hørt og set, er jeg heller ikke i tvivl. Det er lidt trist med Oxygene 12... folk har rapporteret sync problemer flere steder fra touren omkring denne lead. Det ændrer dog ikke ved at jeg glæder mig ekstremt til på torsdag.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Fre apr 18, 2008 2:13 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Ud fra det jeg har hørt og set, er jeg heller ikke i tvivl. Det er lidt trist med Oxygene 12... folk har rapporteret sync problemer flere steder fra touren omkring denne lead. Det ændrer dog ikke ved at jeg glæder mig ekstremt til på torsdag.

Der var samme problem, i varierende grad, med Oxygene 12 til alle fire danske koncerter. Det lugter lidt af, at det ikke er et monitorproblem, for det skulle være meget mærkeligt, hvis det lige er på dét nummer, under dén lead, at problemet opstår, aften efter aften, når nu det ikke sker under restet af settet. Ydermere har mixet været mindre heldigt på samme nummer et par gange, hvilket får mig til at tro, at det slet og ret drejer sig om for få øvetimer omkring det nummer specifikt. Wink
Tilbage til toppen
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Søn apr 20, 2008 3:02 pm    Emne: Besvar, med citat

Synes hvertfald at forskellen fra den DVD og de MP3-udgaver jeg har fra Paris-koncerterne, til koncerten i KBH er betydelig. De har brugt nogle timer i øvelokalet, og alene må man sige Men lidt kunne godt bruges til enkelte af numrene.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tirs maj 06, 2008 8:54 pm    Emne: Besvar, med citat

johanfrc skrev:
Synes hvertfald at forskellen fra den DVD og de MP3-udgaver jeg har fra Paris-koncerterne, til koncerten i KBH er betydelig. De har brugt nogle timer i øvelokalet, og alene må man sige Men lidt kunne godt bruges til enkelte af numrene.

De har også fået mere rutine efter flere koncerter. Det er en helt naturlig udvikling.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum