magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Oxygene Tour
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Signe
Site Admin

Indmeldt: 01. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør nov 03, 2007 5:28 pm    Emne: Oxygene Tour Besvar, med citat

Nogle der regner med at tage på Oxy touren i fald det bliver aktuelt?

@+ signe
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Lør nov 03, 2007 5:56 pm    Emne: Besvar, med citat

Det lyder bestemt ikke uinteressant - men det kommer an på, hvor langt man skal rejse Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Signe
Site Admin

IndlægSkrevet: Lør nov 03, 2007 6:24 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Det lyder bestemt ikke uinteressant - men det kommer an på, hvor langt man skal rejse Smile

jeg rejser hvorhen det skal være....for Jean-Mi
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Ons nov 07, 2007 3:22 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvis det bliver til noget, kan man da håbe på noget i stil med den forrige, hvor lille Danmark også bliver en destination.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Signe
Site Admin

IndlægSkrevet: Søn nov 11, 2007 12:38 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
Hvis det bliver til noget, kan man da håbe på noget i stil med den forrige, hvor lille Danmark også bliver en destination.

Ja, helt klart!

Jeg var til DJ Tiesto i Parken og der var rimeligt godt tryk på - der blev i hvert tilfælde danset igennem herfra. Synes dog ikke, hans lysshow og animationer var særligt spændende i sammenligning med Jarre. Temmeligt statiske og ikke videre opfindsomme.....summa summarum må derfor være, at Jarre stadig er uovertruffen i alle henseender:-)
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Fre nov 23, 2007 8:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Med fare for at lyde som en sur skid; nej tak.
Efter Jarre har udsendt Téo&Téa, som jeg bestemt ikke er begejstret for mener jeg at han er totalt færdig og har solgt ud!
Jeg så Vex D' tidligere på året inde på Stengade, hvilket slog Jarre's Ålborg koncert suverent på alle punkter.
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Lør nov 24, 2007 8:46 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:
Efter Jarre har udsendt Téo&Téa, som jeg bestemt ikke er begejstret for mener jeg at han er totalt færdig og har solgt ud!

Nu skal Jarre jo fortrinsvis spille Oxygene til koncerterne - på analoge instrumenter, endda - så at du ikke kan lide hans nyeste album har vel ret beset ikke ret meget med de omtalte koncerter at gøre?
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Lør nov 24, 2007 12:58 pm    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:
Jeg så Vex D' tidligere på året inde på Stengade, hvilket slog Jarre's Ålborg koncert suverent på alle punkter.

Undskyld hvis jeg lyder sur, men hvad kan vi bruge den negativitet over Jarre til herinde? Det er trods alt et Jarre site. Hvorfor gider du bedømme Jarre ud fra ét album? Man bør være taknemmelig over det Jarre har gang i nu. Det skulle ikke undre nogen at det Jarre har gang i for tiden, et eller andet sted også er til ære for de mange der whinede over T&T.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Søn nov 25, 2007 1:35 pm    Emne: Besvar, med citat

Næh, det har det jo ikke.
Jeg dømmer heller ikke kun Jarre ud fra det ene album.
Jeg dømmer også udfra det nye nummer han åbnede med oppe i Ålborg .
Jeg dømmer også udfra The Visitorz og de øvrige plader der er udkommet siden Metamorphoses samt de nye numre, som kom med på Aero.
Og når Jarre næste gang spiller igen kan man vel godt forvente at der også vil blive inkluderet materiale fra Téo&Téa.

Og Jakob, det er da fint med mig hvis du syntes om Jarre's aktuelle projekter.
Men jeg syntes at hele problemet med Jarre er at hans' karrierer er stagneret gevaldigt.
Desuden dømmer jeg heller ikke bare Jarre ud fra ét album, men i det hele taget alt hvad han har udsendt siden Metamorphoses, som jeg bestemt ikke har været begejstret for.
Dit argument med at man bør være taknemmelig over hvad Jarre har gang i nu, som du skriver køber jeg ikke.
Jeg syntes på ingen måde at det er nogen forsvars makat at have på sig, at fordi man har skabt nogle banebrydende plader, som har gjordt en til pioner, så kan man slippe afsted med næsten hvad som helst.
Ikke at det er ment som et personligt angreb mod din smag.
Men generelt syntes jeg bare at mange af de fans der fortsat følger Jarre's karrierer og fortsat tager positivt imod hans' nye ting kan det godt virke lidt som om, at bare der står Jean-Michel Jarre på coveret er han tilgivet uanset hvad han laver.

Iøvrigt syntes jeg da ikke at det virker særligt demokratisk, hvis forummet her kun bør blvie brugt til at udtrykke sig positivt om Jarre.
Hvad med Jarreforum?
Jeg tror næsten at det er fifty/fifty inde på Jarreforum med folk, som bryder sig om T&T.
JakobBC

IndlægSkrevet: Søn nov 25, 2007 2:44 pm    Emne: Besvar, med citat

Jo det er selvfølgelig godt med demokrati og forskellige holdninger, det er jo det et forum bruges til, men Jarre forums "freedom og speech" koncept virker nu også lidt ulogisk, da der bare startede en masse uendelige diskussioner og kritik af jarres playback playback.
Jeg synes bestemt også at noget af Jarres musik er bedre end andet, men når du skriver "...mener jeg at han er totalt færdig og har solgt ud!", lyder det som om du ikke gider bidrage ned noget positivt længere. Ja jeg kan sådan set være ligeglad, men det er da syndt at se uskyldige indlæg blive kapret negative kommentarer.
Jeg vil ikke rakke ned på nogen, men synes bare gang på gang at du bidrager med negative synsvinkler. Jeg er af den opfattelse at Jarre websites bl.a. er dedikeret til dem, som interesserer sig for det Jarre går rundt og laver.
Det er desværre blevet sådan at mange mener at Jarre er færdig som musiker fordi hans musik ikke lyder som Oxygene og Equinoxe. Selv Oxygene 7-13 har været lunkent modtaget af nogle. Hvis Jarre endelig byggede videre på det gamle koncept, så ville han blive haglet ned for at koge suppe på Oxygene og Equinoxe.
Hvis man ikke interesserer sig for det omtalte emne, kan man jo også bare lade værre med at kommentere.

Btw. så sagde Jarre i et interview efter Alfacam optagelserne, at han næste år vil arbejde på et album med stor indflydelse fra de gamle analoge synths. Man kan da kun håbe på at han virkelig mener det.

Sidst rettet af JakobBC Søn nov 25, 2007 3:27 pm, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Søn nov 25, 2007 3:21 pm    Emne: Besvar, med citat

Got your point!
Kan godt se, hvad du mener med at jeg har en tendens til grundlæggende at lyde meget negativ overfor næsten alt hvad Jarre foretager sig.
Indrømmet.
Det var nu ikke min hensigt. Sorry.
Men det er for mig bare lidt svært at bevare optimismen og en positiv grundindstilling, når han gang på gang skuffer mig.
Og igen så har jeg forsøgt at give T&T en chance, men bryder mig bestemt ikke om den.
Udover det så har jeg på ingen måde noget som helst imod at han forsøger sig med en ny sound, som ikke lyder som det han tidligere har lavet.
Jeg syntes han slap nogenlunde fra De Bourges numrene, selvom Body Language lånte ligelovligt meget fra Aphex Twin og Squarepusher i sin stil.
Det var da synd, at han ikke fortsatte denne knap så publikumsvenlige stil, og prøvede at løsrive sig fra inspirationskilderne.
Hvorom alting er var de numre noget af det mest interessante han har lavet i mange år IMO.
Og for lige at prøve at gøre rent bord, så er jeg iøvrigt slet ikke sur. Wink
Tjabum

Indmeldt: 15. nov 2007

IndlægSkrevet: Man nov 26, 2007 9:23 pm    Emne: Tiltrækkende Besvar, med citat

Jeg synes det kunne lyde meget tiltrækkende med en tur til Paris for at gå til en hyggelig koncert med noget af det bedste af Jarre. Paris er jo altid god at besøge.

Hmm, jeg må se om jeg har pengene..

Men der var også noget om at han måske ville kigge forbi operaen?

Med venlig hilsen
Jakob Smith
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Ons nov 28, 2007 10:03 am    Emne: Besvar, med citat

Ja, uanset hvad er Paris bestemt en tur værd, og koncerterne dér er mere sikre end en eventuel optræden i Operaen.
Jeg krydser naturligvis fingre for, at Jarre kommer til Danmark, men vores gode franskmand plejer at være bedre til de gode intentioner end til faktisk at dukke op. Men nu må vi se!
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Ons nov 28, 2007 2:36 pm    Emne: Besvar, med citat

Han skulle efter sigende også have snakket om et besøg forbi Sweitz, så det kunne godt virke som om han har en større tour i tankerne. Man kan så bare håbe at det ikke ender som den Aero tour han på et tidspunkt lød så sikker på. Uanset hvad så bliver det spændende at se, om dette har ændret hans måde at optræde live på.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør dec 01, 2007 6:51 pm    Emne: Re: Oxygene Tour Besvar, med citat

Det interessante ved dette projekt er jo, at det tilsyneladende er planen, at gøre alt så live som muligt. Det alene kunne sagtens trække mig til en koncert eller to, hvis det ellers passer med tid og økonomi.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum