magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Oxygene - Live In...
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors dec 06, 2007 3:39 pm    Emne: Oxygene - Live In... Besvar, med citat

Nu har jeg givet udtryk for min holdning til den nye Oxygene-udgivelse i anmeldelsen. Det kunne være interessant at høre, hvad andre har fået ud af albummet.
Er det en vellykket udgave? Overflødig?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
jabbe30

Indmeldt: 07. okt 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Man dec 10, 2007 9:27 pm    Emne: Oxygene - Live in your living room Besvar, med citat

Nu har jeg kun hørt de 2 første tracks men allerede nu sidder jeg med kuldegysninger og tårer i øjnene. JMJ trykker helt klart på mine knapper.....

Jeg er glad for at jeg har valgt at dette album ikke skal udeblive fra min samling.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
KoolOoz
Site Admin

Geografisk sted: København, Danmark

IndlægSkrevet: Tirs dec 11, 2007 8:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg er godt tilfreds med live-versionen, dog med enkelte undtagelser (Thereminen i Oxygene 3, hmm). Og jeg er meget positivt overrasket over de nye numre! Det lader da til, at han stadig har gode idéer, og jeg ser derfor også frem til det kommende studiealbum, som han omtalte i et interview for nylig.

Studieversionen vil jeg vente med at udtale mig om, til jeg har hørt den i 5.1.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Søn dec 16, 2007 3:48 am    Emne: Besvar, med citat

Tjaeh, lettere overfladisk og ligegyldig.
Den kan - som jeg nok havde ventet - ikke måle sig med det oprindelige værk efter min mening.
Men det er da inteessat nok at se Jarre fortælle om hans' gamle analog kasser.
Iøvrigt så har jeg lidt problemer med min dvd.
Min afspiller fryser på nogle af menuerne.
Og for nu at gøre det rigtig spooky, så kan jeg tilgengæld godt læse det hele problemfrit på min mac.
Troede først at der var fejl på mit eksemplar.
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Man dec 17, 2007 9:03 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har ikke oplevet nogle særheder ved nogle af DVD'erne udover den stortset ikke fungerende 3D effekt. Derudover kan jeg ikke afspille DVD'erne på min computer. Problemet er kopisikring selvom jeg aldrig har haft problemer med det før.
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Man dec 17, 2007 9:06 pm    Emne: Besvar, med citat

Dvd'erne virker nu meget fint på min comp, men alt i alt gør de sig bedre på en alm. skærm, synes jeg.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Fre jan 04, 2008 2:33 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg tror det ville have været bedre, at lave koncerterne i Paris før udgivelsen og så samle det bedste fra koncerterne til dvd'en. På den måde kunne man have sikret sig mod alt for mange fejl undervejs i forløbet.
Tilbage til toppen
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Lør jan 05, 2008 2:20 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg tror ikke at det havde hjulpet så meget, da det er selve menuerne jeg ikke kan komme ind i på min dvd, men somsagt godt på computeren.
Og kopisikrin tror jeg ikke at der er noget af, eftersom det ikke er angivet på selve dvd skiven med tryk.
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Lør jan 05, 2008 8:53 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:
Jeg tror ikke at det havde hjulpet så meget, da det er selve menuerne jeg ikke kan komme ind i på min dvd, men somsagt godt på computeren.

Med "fejl" tror jeg nu, at Ras hentydede til det ikke uanseelige antal steder til koncerten, hvor der bliver spillet forkert.

Hvad er helt præcis dine menuproblemer?
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Tirs jan 08, 2008 10:24 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes nu at den nuværende DVD er fed nok fordi alt er live. For at undgå alt for mange fejl benyttede JMJ sig af sin gode gamle, lidt for ofte brugte sikkerhed igennem Marigny concerterne. Ud fra de videoer jeg har set, var den ustabile Memorymoog gennem 15. december concerten nu rimelig interessant, da Francis bliver nødt til at tage over med "forkerte lyde" så Jarre can tune Moog'en Wink

Udover det, så lød det til at Alfacam optog det sidste show, så måske vi kan forvente noget mere?
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Ons jan 16, 2008 9:12 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
Jeg synes nu at den nuværende DVD er fed nok fordi alt er live. For at undgå alt for mange fejl benyttede JMJ sig af sin gode gamle, lidt for ofte brugte sikkerhed igennem Marigny concerterne. Ud fra de videoer jeg har set, var den ustabile Memorymoog gennem 15. december concerten nu rimelig interessant, da Francis bliver nødt til at tage over med "forkerte lyde" så Jarre can tune Moog'en Wink

De klip jeg har set fra Marigny-koncerterne på nettet, så meget live ud. Mit bud på hvorfor de er mindre fejlbehæftede end den version, der findes på dvd-udgivelsen er noget så simpelt som øvelse gør mester. Marigny-koncerterne er tydeligvis mere gennemøvede og holdet har spillet materialet igennem flere gange.
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Fre jan 18, 2008 3:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg vil ikke indlede nogen diskussion om emnet da den blev lidt belastende på zoolook.nl men man ser ligefrem Jarre skrue helt ned på mastervolume lige før Oxygene Oxygene 2 pluck leaden og Oxygene 4. Derudover var han også i stand til at spille hvad der lød som to oktaver på sin RMI gennem Oxygene 4, selvom han ikke skiftede oktav med hånden.
Når det så er sagt så var der tydeligvist også en masse live. Memorymoogen havde også problemer med Variation III den 15. december.
Det er fedt at høre hvordan Francis improviserer og tager over Jarres del, så Jarre kan tune Moogen Smile

Nu kan man bare håbe på at Jarre kommer forbi Danmark, ellers må man søge udenlands.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Ons feb 13, 2008 4:34 am    Emne: Besvar, med citat

De klip jeg har set med Oxygene II virker meget live - han spiller det centrale tema anderledes og det lader til at matche fingerstillingerne på billederne. Det samme synes at gælde den improviserede solo til sidst.
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Ons feb 13, 2008 1:43 pm    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
De klip jeg har set med Oxygene II virker meget live - han spiller det centrale tema anderledes og det lader til at matche fingerstillingerne på billederne. Det samme synes at gælde den improviserede solo til sidst.

Det skal jeg ikek kune sige, men der må være en grund til at han skruer op og ned på volume Wink Fra den optagelse som bl.a. JP viste, var der stille et kamera lige ved hans Memorymoog, hvor man kunne se ham uden de mindste anstrengelser med at skjule, hvordan han skruer volumeknappen helt fra bund til top, da han skal til at spille squaresoloen. Ellers skal han have brugt Memorymoogen som MIDIcontroller.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Fre feb 15, 2008 6:02 am    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Det skal jeg ikek kune sige, men der må være en grund til at han skruer op og ned på volume Wink Fra den optagelse som bl.a. JP viste, var der stille et kamera lige ved hans Memorymoog, hvor man kunne se ham uden de mindste anstrengelser med at skjule, hvordan han skruer volumeknappen helt fra bund til top, da han skal til at spille squaresoloen. Ellers skal han have brugt Memorymoogen som MIDIcontroller.

At han skruer op og ned undervejs er da netop udtryk for, at det, der foregår er live. Jeg skruer også op og ned undervejs, når jeg giver koncerter - det er jo et spørgsmål om at ramme den volumen, hvor lyden ligger rigtigt i mixet.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum