magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Århus?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors apr 10, 2008 2:06 pm    Emne: Århus? Besvar, med citat

Kan vi få en melding fra nogle af dem, der var med til koncerten i går?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Pyotr

Indmeldt: 24. jan 2008

IndlægSkrevet: Tors apr 10, 2008 3:01 pm    Emne: Besvar, med citat

Nu kan jeg godt nok ikke sammenligne med nogle af de andre koncerter fra touren, men jeg syntes den gik rent hjem.

Lyden var klar og detaljeret, lyset minimalistisk og velfungerende. Både spejlet og kranie-animationen havde god dramatisk effekt uden at være distraherende.

Jarre åbnede med æggestolen og sagde at det var rart at være tilbage i Jylland, med henvisning til Aero-koncerten hvilket blev belønnet med klapsalver. Mange blandt publikummet havde åbenbart oplevet det noget specielle mudderbad.

Bifaldene var også solide da de tre andre musikere blev introduceret, specielt for Francis Rimberts vedkommende, hvilket næppe kan overraske.

I det hele taget blev der klappet en del i løbet af koncerten, selvom der ikke helt gik klap-med-stemning i den. Nu var det heller ikke den slags koncert, og måske heller ikke den type publikum. Gennemsnitsalderen lå vel på de omkring 40 år.

Jarre selv spillede meget MEGET bedre end på Oxygene - Live in Your Livingroom DVD'en. Han har tydeligvis øvet sig en del, og de enkelte smuttere blev hurtigt til improvisationer. I det hele taget var koncerten ikke så meget en genopførelse af Oxygene, men nærmere en genfortolkning (i kontrast til f.eks. Roger Waters' 'Dark Side of the Moon'-show).

Jarre lod sig rive med af den gode stemning og det blev både til lidt hoppen rundt, opfordringer til at klappe med og en særdeles livlig og ret udsyret performance på hans Moog Liberator under Oxygene 5 - der i øvrigt som en undtagelse led lidt under et mudret mix.

Showet sluttede som ventet af med Oxygene 13, og selvom det måske er et lidt kedeligt og forudsigeligt nummer at afslutte med, ville andre muligheder som f.eks. Equinoxe 4 (for nu at vælge et fra jeres glimrende interview) have været for meget en "teaser". Det var, trods Oxy 4, ikke nogen greatest hits koncert - hvilket som altid gik hen over hovedet på nogle stykker.

Efter Oxy 13 stod den på stående bifald og håndtryk. Den gik rent hjem og århusianerne var efter alt at dømme, godt tilfredse med oplevelsen.

9/10
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Oasx

Indmeldt: 29. jan 2008

IndlægSkrevet: Tors apr 10, 2008 3:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Det var en helt fantastisk oplevelse, det er første gang jeg har været til koncert med Jarre og det var alt som jeg havde forventet og endnu mere. Musikken var selvfølgelig rigtig god, at de brugte de gamle synthesizere var meget sejt og også visuelt flot fordi hele scenen var fyldt med dem, et plus var også lyset der virkelig hjalp på stemningen.

Et par ankelte minusser : Lyden var nogle få gange lidt dårlig, den blev helt "skinger" i tonen så det var til at få ondt i ørerne af, men det kunne være fordi jeg sad lige ved siden af højtalerne, et andet var at Oxygene 4 ikke blev helt så god, igen var det lyden, baggrunds musikken var meget højere end alle de andre dele, så det var svært at høre andet end det samme beat der bare kørte i ring (ved ikke om det giver noget mening)

Jeg var også overrasket over hvor energist Jarre var, han hoppedr nærmest rundt mellem instrumenterne og for at få folk til at klappe, det var super fedt.

9/10
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tors apr 10, 2008 3:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Ok, det lyder meget som hans koncerter i København. Fedt!
Tilbage til toppen
Grenberg

Indmeldt: 04. apr 2008

IndlægSkrevet: Fre apr 11, 2008 7:24 am    Emne: Besvar, med citat

Minder meget om Skive

Sikke en oplevelse og sikke en lyd wooow.

Jarre kom med samme indledning om Aero og regn og self. en masse klapsalver, til sidst i talen villl han godt love os at der ingen regn kom og hele salen grinte og klappede.

Selve musikken, svarer egentlig meget godt til Oasx og Pyotr beskriver. jeg har aldrig set så energisk, smilende og nærmest dansende Jarre, han må sige at være i top form, det var lige før han ikke ville ud fra scenen til sidst.

Største minus var at der Oxygene 13 var forbi så sad jeg lidt og tænkte "er det allerede slut" og så kiggede jeg på uret og så at 95 minutter bare var fløjet af sted. Han kunne have spillet i flere timer for min skyld. Til sidst lovede han snart at vende tilbage (hvad han så ligger i det)

Alt i alt må man sige at denne oplevelse self. ikek kan sammenlignes med hans store koncerter da det er noget helt helt andet. men det gjorde ikke oplevelsen mindre, det er måske den bedste koncert Jeg har været til med ham, pga intimitenen, lyden og det at være så tæt på ham.

Til slut må Jeg hellere sige at en hvis fyr (gæt selv hvem) iført grønt hår og sølvtøj, fik gang i snakken og øjenene rundt omkring nord vest jyderne he he he.
Tilbage til toppen
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Fre apr 11, 2008 2:02 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja Skive var fed! Helt klart en oplevelse for livet.
Dog en smule ærgeligt at hverken Jarre eller nogle af de andre musikere, gav sig lidt tid til at snakke, som åbenbart var tilfældet mange andre steder på denne tur. Man kan bare håbe på at få chancen en anden gang Wink
Helt klart fedt at se JMJ hoppe som en gal, inklusivt hans hyperanfald på CS-80'eren Cool
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
martinlykke

Indmeldt: 11. apr 2008

IndlægSkrevet: Fre apr 11, 2008 4:33 pm    Emne: Besvar, med citat

Var også i Skive i går, og det var suverænt!

Da det er den eneste koncert jeg har set på denne turné, kan jeg ikke sammenligne med de andre. Men det billede der står klarest på nethinden er en fantastisk veloplagt Jarre (man skal vel næsten tilbage tilbage til Europe in Concert i Barcelona for at se noget lignende?) Jeg tror både Jarre og publikum nød, at der var fokus på musikken og "live-elementet" i modsætning til de store udendørs-extravaganzaer (som jeg dog også er vild med).

Da Jarre kom ind på scenen kunne jeg godt have undt ham et større bifald, men ok han kom også så "pludseligt", så det skulle jo lige gå op for folk at han rent faktisk var til stede! Til gengæld var der ikke mangel på velfortjente stående ovationer bagefter. Det så oprigtigt ud til at Jarre blev overvældet af klapsalverne og dårligt nok vidste hvad han skulle sige - herligt! I starten af koncerten lavede han iøvrigt en lille bøf, da han kom til at sige, at Danmark altid har været "behind" på miljø-området Smile

Oxygene 1 og 12 var højdepunkterne for mig. Jeg synes derimod ikke lyden var helt i top. Den blev tit for høj og skinger, synes jeg - men måske er jeg bare for kritisk og for udvidende om hvad der kan lade sig gøre rent lydteknisk i en sal som den i Skive?.

Til jer der var til andre af koncerterne også - hvordan synes I lyden var i Skive?

Jeg havde også hørt, at Jarre gav sig tid til at snakke bagefter til nogle af de andre koncerter. Derfor blev jeg hængende i salen så længe jeg kunne, men Jarre viste sig desværre ikke. Heldigvis fik jeg i sin tid en autograf og et håndtryk i Frederiksberg Centret, da Jarre spillede til HC Andersen-koncerten - så jeg kan leve med at han brændte mig af denne gang Smile

Jeg ærgrer mig i øvrigt over, at jeg ikke tog kamera med - tænkte at det nok ville blive konfiskeret, så jeg gad ikke besværet. Men så vidt jeg kunne se, tjekkede de slet ikke tasker.

Derfor er jeg interesseret i alle former for video- og lydklip, og billeder. Er der mon nogen, der har noget, de vil dele?

Glæder mig til at se hvad fremtiden bringer for Jarre - noget siger mig, han har fundet inspirationen igen, efter Teo & Tea, som jeg ikke synes var toppen. Tænk hvis man kunne få det bedste fra begge verdener - et udendørs ekstravaganza, hvor Jarre spiller live og improviserer ligeså meget som på denne tour.

En skøn aften i Skive!
Tilbage til toppen
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Fre apr 11, 2008 7:03 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg oplevede det samme lydmæssigt, som om salen ikke tog så godt imod højfrekvenser, fx ved hans theremin leads.
Ja man kan kun håbe på at en eller anden har optaget det. Jeg savner allerede Perriers eminente Minimoog Voyager solo fra Variation IV.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Fre apr 18, 2008 2:17 pm    Emne: Besvar, med citat

martinlykke skrev:
I starten af koncerten lavede han iøvrigt en lille bøf, da han kom til at sige, at Danmark altid har været "behind" på miljø-området Smile

Eller også var det bare gået op for manden, at ham der Lomborg jo godt nok er fra Danmark. Wink
Tilbage til toppen
1CharlesJep

Indmeldt: 24. aug 2014
Geografisk sted: Indonesia

IndlægSkrevet: Man aug 25, 2014 9:05 am    Emne: Тема м& Besvar, med citat

. к огня к . типа журнала ж . ж отдачи . большая большой к где . редко казармы . к огня к . м м типа журнала ж . ж отдачи. Оченьбольшие умеренный к где . редко казармы сломанные вертолеты. МК коллиматор . к огня к . типа журнала ж . ж отдачи . большая большой к где . редко казармы сломанные вертолеты Дополнительные обвинения взрывное Ј . к к . к где . умеренная гражданских объектов военных объектов сломанные вертолеты ВМФ мм боеприпасы гранатомета . к к . к где . умеренная гражданских объектов военных объектов сломанные вертолеты службы цифровой дистрибуции Профиль к минимальная к к редактирования ПК нужно игры на основные настройки графики магазине дали слишком к вопрос заданный от июня в игре дебютируют на ПК и вероятно в том же Или аналог слишком много времени на в соответствии с тем что компания издатель производства
1CharlesJep

IndlægSkrevet: Man aug 25, 2014 9:06 am    Emne: Тема м& Besvar, med citat

. к огня к . типа журнала ж . ж отдачи . большая большой к где . редко казармы . к огня к . м м типа журнала ж . ж отдачи. Оченьбольшие умеренный к где . редко казармы сломанные вертолеты. МК коллиматор . к огня к . типа журнала ж . ж отдачи . большая большой к где . редко казармы сломанные вертолеты Дополнительные обвинения взрывное Ј . к к . к где . умеренная гражданских объектов военных объектов сломанные вертолеты ВМФ мм боеприпасы гранатомета . к к . к где . умеренная гражданских объектов военных объектов сломанные вертолеты службы цифровой дистрибуции Профиль к минимальная к к редактирования ПК нужно игры на основные настройки графики магазине дали слишком к вопрос заданный от июня в игре дебютируют на ПК и вероятно в том же Или аналог слишком много времени на в соответствии с тем что компания издатель производства
1CharlesJep

IndlægSkrevet: Man aug 25, 2014 9:07 am    Emne: Тема м& Besvar, med citat

Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum