magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Anmeldelse af Teo & Tea
Gå til side 1, 2, 3  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Fre mar 30, 2007 7:56 pm    Emne: Anmeldelse af Teo & Tea Besvar, med citat

Så er vores anmeldelse af Teo & Tea oppe. Den kan læses her.

Enig eller uenig? Kommentarer modtages gerne Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Fre mar 30, 2007 9:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Kort og kontant. Meget enig!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Kenneth

Indmeldt: 26. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Man apr 09, 2007 4:18 pm    Emne: Besvar, med citat

Har fundet et par anmeldelser af albummet på nettet:

http://www.djz.dk/musik/pladeanmeldelser/4341/

http://www.musiq.no/anmeldelse.php?anmno=1399

www.jeanmicheljarre.dk
Tilbage til toppen
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Tirs apr 10, 2007 9:20 pm    Emne: Besvar, med citat

Fra Berlingske Tidende:

Citat:
Af Thomas Søie Hansen

Musik: Jean Michel Jarre:»Téo & Téa«.
I såvel det danske som udenbys musikalske landskab høres i disse år tydelige tyverier fra sluthalvfjerdsernes- og startfirsernes jomfruelige synth-temaer og klangflader skabt af naive maskiner.

Og det sker ikke bare inden for den elektroniske musik, men også inden for poppen og rocken. Det hører til sjældenhederne, at musiktyvene ad frivillighedens vej bekender sig til den franske pionér Jean Michel Jarre. Men faktum er, at hans idéer, instrumenteren sound kan spores alle vegne i det internationale lydbillede i disse år. Selv har Jarre igennem tre årtier holdt fast ved mange af de formularer, som i sin tid gjorde hans »Oxygene« og den lidt mindre interessante »Equinoxe« til milepæle. Kritikere vil hævde, at Jarre ligefrem synes fanget i fortiden, og han han på ingen måde har evnet at udvikle sin melodiske synthesizerpop i takt med de tekniske syvmileskridt. Og præcis den kritik kan man lægge ned over.

»Téo & Téa«, hvorpå Jarre, stadig med den bedagede og genkendelige sound som fundament, forsøger at opdatere sig selv igennem halvfemserklingende anthems og varme houserytmer til dansegulvene. Missionen lykkes ikke, og det bliver således stadigt sværere at argumentere positivt for Jean Michel Jarre som pladekunstner.
Tilbage til toppen
Schunk

Indmeldt: 28. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Tirs apr 10, 2007 10:30 pm    Emne: Besvar, med citat

Ææh ... kalder Berlingske det for en anmeldelse? Jeg slog den op på berlingske.dk fordi jeg troede at der var sket en fejl i copy-paste-processen. Very Happy

Så vidt jeg kan læse, er der ganske få linjer tilbage når man har skrællet Jarre-baggrundsoplysningerne væk, som yderligere kan koges ned til at "missionen mislykkedes", uden yderligere uddybning. Jeg er muligvis delvist enig med anmelderen, men det er lidt svært at sige ud fra denne sparsomme anmeldelse.

magneticfields.dk's anmeldelse er som altid spændende og udbytterig læsning. Thumbs up!
Tilbage til toppen
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Ons apr 11, 2007 1:48 pm    Emne: Besvar, med citat

Berlingske har også altid været en skodavis, men så er vi nok inde på noget politisk.

Jeg kunne godt tænke mig at høre en nærmere forklaring på hvad de mener er lånt eller samplet på T&T.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Big time

Indmeldt: 03. apr 2007
Geografisk sted: Midt i København

IndlægSkrevet: Ons apr 11, 2007 8:00 pm    Emne: Besvar, med citat

"Og den lidt mindre interessante Equinoxe"!!....

WTF???

Hahahahaha

Well, hans mening!

Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tors apr 19, 2007 12:17 am    Emne: Besvar, med citat

Citat:
Af Thomas Søie Hansen [img]
I såvel det danske som udenbys musikalske landskab høres i disse år tydelige tyverier fra sluthalvfjerdsernes- og startfirsernes jomfruelige synth-temaer og klangflader skabt af naive maskiner.[/b]

I såvel det danske som udenbys såkaldte eksperimenterende electronicamiljø, på forkant med udviklingen i lækkert laptop-design, som hentet ud af enhver yuppies drøm om et smart boligprogram på TV2, høres i disse år tydelige forsøg på at bryste sig af en avantgarde-identitet, solidt forankret i musique concrete konceptuelle idéer, der var reelt eksperimenterende dengang i 1940erne. Very Happy
Tilbage til toppen
Michael Feldballe

Indmeldt: 06. apr 2007
Geografisk sted: Tórshavn, Færøerne

IndlægSkrevet: Ons maj 02, 2007 5:53 pm    Emne: Besvar, med citat

Nu har jeg endelig fået fat i T&T og har lyttet med interesse til de første numre. At dømme efter et nummer som "Beautiful agony", minder det mig om en form for hyldest til den eksperimenterende elektroniske musikscene - og så oser den af sex Smile Omvendt vil jeg mene at et nummer som "Touch to remember" er en oplagt kandidat til sampling, med sit rytmiske grundlag - og ikke meget mere end det Sad

At dømme efter de første numre - hvilket selfølgelig ikke giver indtryk af hele pladen - finder jeg en mangel på det sværmeriske og symfoniske, som jeg har sat pris på i Jarre's musik og som var med til at fange min interesse.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Ons maj 09, 2007 8:04 pm    Emne: Besvar, med citat

Lidt interessant - min anmeldelse af Teo & Tea har nu i nogen tid ligget placeret som nummer et på Geigers liste over mest læste anmeldelser.
http://www.geiger.dk/anmeldelser/anmeldelse.php?id=2546
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors maj 10, 2007 11:48 am    Emne: Besvar, med citat

Michael Feldballe skrev:
At dømme efter de første numre - hvilket selfølgelig ikke giver indtryk af hele pladen - finder jeg en mangel på det sværmeriske og symfoniske, som jeg har sat pris på i Jarre's musik og som var med til at fange min interesse.

Den diskussion har været op og vende mange gange. Der vil også være en gruppe, der mener, at Jarre skulle have fortsat med at lave Oxy og Equi til han gik på pension Wink Jeg synes i alt fald, at man skal lytte hele albummet igennem nogle gange. Det vinder ved flere gennemlytninger.
Og i øvrigt, mht. TTR som "en oplagt kandidat til sampling": Pas på, hvad du siger, ellers hører Eiffel 65 og Sash! dig bare og udsender nogle inspirerede singler med et par stumper Jarre smidt ned i blenderen Very Happy

Sidst rettet af Jacob Gunness Tors maj 10, 2007 11:52 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Tors maj 10, 2007 11:52 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
Lidt interessant - min anmeldelse af Teo & Tea har nu i nogen tid ligget placeret som nummer et på Geigers liste over mest læste anmeldelser.

Det er da positivt, at den aldrende franskmand stadig kan generere interesse, efter nogle relativt anonyme år.
Det kunne være interessant at se, om læselysten også giver sig udslag i et mersalg herhjemme. Nu rapporterer JarreUK desværre kun fra de græske, ungarske og schweiziske hitlister, ikke den danske, så foreløbig må vi lade det blive ved spekulationen.
Tilbage til toppen
Henrik Gilvad
Site Admin

Geografisk sted: Copenhagen

IndlægSkrevet: Tors maj 10, 2007 3:30 pm    Emne: Besvar, med citat

Det chokerer mig at finde ud af at jeg faktisk slet ikke har hørt albummet i flere uger nu. Må dog sige at flere af numrene virker rigtigt godt som telefon ringetoner Wink
Måske Jarre ville sælge mere hvis han solgte dem som ringetoner, de koster jo alt fra 8-30kr per styk.
Jeg må vist lige tage mig lidt sammen
Tilbage til toppen
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Tors maj 10, 2007 4:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Og i øvrigt, mht. TTR som "en oplagt kandidat til sampling": Pas på, hvad du siger, ellers hører Eiffel 65 og Sash! dig bare og udsender nogle inspirerede singler med et par stumper Jarre smidt ned i blenderen Very Happy

Pas på med hvad du siger Cool Sash! og Eiffel 65 er de eneste som efter min mening har opnået at holde et Jarre remix interessant, men som sagt så er det en smagssag. Sorry for at skrive off-topic.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Fre maj 11, 2007 4:21 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Pas på med hvad du siger Cool Sash! og Eiffel 65 er de eneste som efter min mening har opnået at holde et Jarre remix interessant, men som sagt så er det en smagssag. Sorry for at skrive off-topic.

Jeg tror først og fremmest det var Sonys idé med de remix - Jarre talte jo altid selv om alle mulige andre navne, og han valgte jo netop Sash! og Eiffel65 fra til Odyssey-albummet.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Næste
Side 1 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum