magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Anmeldelse af Teo & Tea
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Lør maj 12, 2007 10:06 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:
JakobBC skrev:

Pas på med hvad du siger Cool Sash! og Eiffel 65 er de eneste som efter min mening har opnået at holde et Jarre remix interessant, men som sagt så er det en smagssag. Sorry for at skrive off-topic.

Jeg tror først og fremmest det var Sonys idé med de remix - Jarre talte jo altid selv om alle mulige andre navne, og han valgte jo netop Sash! og Eiffel65 fra til Odyssey-albummet.

Ja den tanke har også strejfet. Ikke desto mindre blev Eiffel 65's remix brugt til musikvideoen, han valgte at benytte sig af remixet til 'Light My Sky'. Derudover eksisterer der også en video af Sash remixet af Oxygene 10 hvor man endda ser at Jarre har været med på idéen og derfor også lader som om han selv spiller Sash!'s mere plucky usgave af leaden. Nå jeg må hellere stoppe med alt dette off-topic snak.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Søn maj 13, 2007 3:03 am    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Ja den tanke har også strejfet. Ikke desto mindre blev Eiffel 65's remix brugt til musikvideoen, han valgte at benytte sig af remixet til 'Light My Sky'. Derudover eksisterer der også en video af Sash remixet af Oxygene 10 hvor man endda ser at Jarre har været med på idéen og derfor også lader som om han selv spiller Sash!'s mere plucky usgave af leaden. Nå jeg må hellere stoppe med alt dette off-topic snak.

Jeg tror bl.a. remix-situationen var noget af det, Jarre var træt af på Sony. De ville også diktere single-udspil og den slags. Jeg tror det var en af flere årsager til, at Jarres forhold til Sony blev forholdsvis kort.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Michael Feldballe

Indmeldt: 06. apr 2007
Geografisk sted: Tórshavn, Færøerne

IndlægSkrevet: Fre aug 10, 2007 10:15 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Jeg synes i alt fald, at man skal lytte hele albummet igennem nogle gange. Det vinder ved flere gennemlytninger.

Nu har jeg så fulgt Gunness gode råd Wink Og jeg må indrømme - tænk at det skulle ske - jeg er ikke vild med pladen. Sådan! Nu er det sagt! For min skyld kan både Sash og Eiffel65 godt overtage herfra.

- så kommer der måske en ny plade á la Jarremixes Cool
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
masyst

Indmeldt: 31. maj 2007

IndlægSkrevet: Man aug 27, 2007 5:47 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre en nærmere forklaring på hvad de mener er lånt eller samplet på T&T.

http://www.youtube.com/watch?v=JBA2gYs0Ngs
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Tirs aug 28, 2007 8:34 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg havde egentlig afskrevet albummet helt, men valgte alligevel idag at låne det med hjem for at give det en chance, da jeg var på biblioteket.
Og jeg kan simpelthen ikke holde pladen ud.
Når den er bedst er den lettere uinspirerende.
Når den er værst løber jeg febrilsk hen til cd afspilleren for hurtigst mulig at få trykket på stop.
Man kan kun takke Jarre for at han gav os værker som Oxygene, Equinoxe og Zoolook før denne her gang impotente form for pølse electro.
Så har man da i det mindste noget at være rustet med.
Der er plader som har betydeligt højere prioritering for til at havne i min samling en T&T.
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Ons sep 12, 2007 1:12 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg er ret overbevist om, at havde Jarre valgt at udgive albummet under pseudonym, så var det blevet langt bedre modtaget. Sagen er den simple, at mange af hans gamle fans er blevet, nåja, gamle. Hans fanskare kan godt lide idéen om deres gamle ikon som den store pioner - bare han for guds skyld ikke finder på at eksperimentere med sit eget udtryk. Lidt på samme måde, men med omvendt fortegn, synes det at forholde sig med mange af hans trofaste kritikere - de sætter en ære i at afskrive manden som afdanket, hvilket de i øvrigt har gjort pligtopfyldende siden midtfirserne.

Liam Howlett stod i en lidt lignende situation, da han slog stort igennem med Prodigy tilbage i midthalvfemserne. Den gamle rave- og breakbeat-scene som han, mere end de fleste, havde været med til at skabe, vendte ham ryggen, som undergrunden jo altid skal gøre, når nogen får stor succes. Historien går, at han udgav så et album under pseudonym, som blev godt modtaget, også af hans undergrundskritikere - jeg vil vove den påstand, at hvis der ikke stod Jean Michel Jarre på Teo & Tea, så ville mangle gamle fans såvel som kritikerne acceptere det som et ok moderne electronica-album. Jarres problem er, meget lig andre gamle pionerer som Kraftwerk, Mike Oldfield, Brian Eno, Klaus Schulze, etc. at han er oppe mod sin egen skygge, så at sige. Jeg mener simpelthen ikke det er rimeligt at forvente, at folk kan hive en Oxygene, Tubular Bells, Die Mensch-Maschine, "Heroes", Black Celebration ud af ærmet hver eneste gang.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Ons sep 12, 2007 9:33 am    Emne: Besvar, med citat

Vil gerne slå fast at jeg ikke har noget som helst problem med kunstnere som udvikler sig.
Slet ikke.
Det som er problemet med Teo & Tea er bare at jeg personligt syntes at den virker temmelig uinspirerende og - når den er bedst - totalt forudsigelig.
Titelnummeret er så sovset ind i trance klichéer, så det ikke lyder som så meget andet end en let måde at score et hit på.
Og alle de spøjse melodistumper i numre som Fresh News og Chatterbox lyder bare lettere komisk grænsende til det irriterende.
Jeg syntes det er langt under hvad man burde forvente af et navn som Jean-Michel Jarre.
Ja selv titelnummeret har ligget på dancechart herhjemme, hvilket vel burde tale for sig selv.
Så er der mere at komme efter på de seneste skiver fra Nine Inch Nails og Depeche Mode.
NIN har sågar flirtet lidt med dubstep på det nye album, hvilket han efter min mening tilmed er sluppet ret godt fra, hvilket franskmanden kunne lærer en del af.
JakobBC

IndlægSkrevet: Søn sep 16, 2007 9:53 am    Emne: Besvar, med citat

Ja det kunne godt være det havde set anderledes ud med et andet pseudonym, hvilket egentlig var tilfældet med TK samarbejdet i 2001, som skulel gå under navnet "The Vizitors", et projekt som også var et stykke væk fra JMJ's typiske musik, selvom der var enkelte aner af hans nye Metamorphoses stil.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Man sep 17, 2007 12:03 am    Emne: Besvar, med citat

Var der ikke noget med at han oprindelig ville ha' udsendt T&T netop under et andet synonym end Jean-Michel Jarre?
Og for lige at runde det af ved at dreje det med at over på Jarre ang. eksperimenteren med personligt udtryk, så mener jeg iøvrigt at der er adskillige gode eksempler på det i hans diskografi.
Både Zoolook, Revolutions og Chronologie er allesammen plader der arbejder med en ganske anden stil end Oxygene - Magnetic Fields, selvom jeg finder Revolutions og Chronologie lidt ujævne, hvor ikke alt er fryd og gammen.
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tors sep 27, 2007 1:19 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:

Ja selv titelnummeret har ligget på dancechart herhjemme, hvilket vel burde tale for sig selv.

Nåja, der har Underworld, Orbital og Aphex Twin vel også alle ligget i sin tid. Er det bedre, at ligge på den officielle hitliste, side om side med Nik & Jay og Big Fat Snake?

harris skrev:

Så er der mere at komme efter på de seneste skiver fra Nine Inch Nails og Depeche Mode.
NIN har sågar flirtet lidt med dubstep på det nye album, hvilket han efter min mening tilmed er sluppet ret godt fra, hvilket franskmanden kunne lærer en del af.

Nu er vi måske nogle, der mener, at dubstep ikke er De Vises Sten og derfor godt kan overleve, ja ligefrem slippe heldigt fra, at lytte til et album, der ikke bærer præg af lige netop denne lille niche i den elektroniske musiks historie. Wink
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Tors sep 27, 2007 7:36 am    Emne: Besvar, med citat

RasBolding skrev:

Nåja, der har Underworld, Orbital og Aphex Twin vel også alle ligget i sin tid. Er det bedre, at ligge på den officielle hitliste, side om side med Nik & Jay og Big Fat Snake?

Det mener jeg da bestemt det er, da den alt andet end lige er mere nuanceret.
Dancechart er vel mest rettet imod det man bedst kan betegne som et nichepublikum inden for en bestemt genre.
Dance er - med ganske få undtagelser - en genre jeg for alt i verden helst vil undgå at komme i kontakt med med en ildtang.

RasBolding skrev:

Nu er vi måske nogle, der mener, at dubstep ikke er De Vises Sten og derfor godt kan overleve, ja ligefrem slippe heldigt fra, at lytte til et album, der ikke bærer præg af lige netop denne lille niche i den elektroniske musiks historie. Wink

Jamen bestemt.
Jeg syntes da heller ikke at det i sig selv er et kvalitetsstempel, og jeg mener sagtens at man kan lave god musik uden nødvendigvis at være med på den seneste nye stil elelr revolutionerer verden med sit nye album.
Men når det er sagt syntes jeg at den mere syntesiske og hårde dubstep er noget af det mest interessante, som er sket inden for elektronisk musik i rigtig mange år.
Og det burde da være oplagt for en fyr som Jarre at prøve kræfter med det, når nu han engang var så farlig fremadskuende fra album til album.
Det syntes desværre slet ikke at være tilfældet længere. Sad
JakobBC

IndlægSkrevet: Tors sep 27, 2007 12:26 pm    Emne: Besvar, med citat

Dancechart er nu ikke så ensrettet, desværre har Nik & Jay også været på den liste sammen med en masse andet R'n'B pop.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Fre sep 28, 2007 1:08 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:

Det mener jeg da bestemt det er, da den alt andet end lige er mere nuanceret.
Dancechart er vel mest rettet imod det man bedst kan betegne som et nichepublikum inden for en bestemt genre.
Dance er - med ganske få undtagelser - en genre jeg for alt i verden helst vil undgå at komme i kontakt med med en ildtang.

Tjah, i firserne kaldte man sådan noget som New Order, Depeche Mode og 808 State for dance, mest fordi det ikke var rock...

harris skrev:

Jamen bestemt.
Jeg syntes da heller ikke at det i sig selv er et kvalitetsstempel, og jeg mener sagtens at man kan lave god musik uden nødvendigvis at være med på den seneste nye stil elelr revolutionerer verden med sit nye album.
Men når det er sagt syntes jeg at den mere syntesiske og hårde dubstep er noget af det mest interessante, som er sket inden for elektronisk musik i rigtig mange år.
Og det burde da være oplagt for en fyr som Jarre at prøve kræfter med det, når nu han engang var så farlig fremadskuende fra album til album.
Det syntes desværre slet ikke at være tilfældet længere. Sad

Nu er det vel også en tilsnigelse af de helt store, at kalde dubstep for specielt nyt. Det er bare den sædvanlige -step endelse taget i brug igen og igen. Den har været flittigt brugt siden midthalvfemserne.
Tilbage til toppen
Schunk

Indmeldt: 28. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Fre sep 28, 2007 10:17 pm    Emne: Besvar, med citat

Okay, nu har jeg så haft Téo & Téa i ca. et halvt år, og jeg må sige at jeg faktisk har hørt det mere end jeg havde regnet med efter de første par gennemlytninger.

De første to numre ("Fresh News" og titelnummeret) er ret så effektive og lalleglade dance-numre, og de er ret velegnede til f.eks. motion eller clubbing. Det er sgu da fedt med lidt kvalitets-dance-musik der rent faktisk frembringer en glad feel-good-stemning i modsætning til de tordnende beats som alt for ofte lægger sig som en tung depri sky over dansegulvet.

"Beautiful Agony" er et ok nummer, men bliver desværre, efter min mening, ødelagt af den stønnende kvinde.

Tilsyneladende turde Jarre ikke lave et 100% dance-orienteret album, hvilket egentlig kan ærgre mig lidt. Dermed ikke sagt at resten af numrene er dårlige. Problemet er blot at albummet sigter efter forskellige målgrupper, og går derfor ikke rent ind hos nogen af dem.

Traditionelle Jarre-fans vil formentlig foretrække albummets sidste 2/3 minus afslutningsnummeret, men vil hade den første 1/3. Og alligevel er der for mange dance-elementer drysset ud over det hele til at de vil være rigtig tilfredse med noget af det. Potentielle nye fans af dance-Jarre vil foretrække første 1/3, hvorefter resten har en del interessante beats, men alligevel bliver for eksperimenterende og mærkeligt til at de gider lytte til det i længden.

"Vintage" er i øvrigt min klare favorit blandt de mest Jarre'ske numre.

Men alt i alt en spændende udvikling for Jarre, og ser da frem til at se hvad hans næste udspil bliver.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Lør sep 29, 2007 1:16 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Tjah, i firserne kaldte man sådan noget som New Order, Depeche Mode og 808 State for dance, mest fordi det ikke var rock...

Gode eksempler du her hiver frem, og man kunne nævne andre også.
True, det kan da lade sig gøre at flirte med dance elementer her og der.
Men jeg syntes bare at jeg kan fornemme at både New Order og Depeche Mode at det er pop, som vil lidt mere end bare være døgnfluer, som føler Jarre har været de sidste par år.
De kan skrive gode tekster og lave nogle gode arrangementer såvel som interessante lydbilleder samtidig, selvom jeg nok føler New Order's sidste plade var lidt sløj i det, men det er jo en anden snak.
Det kan man ikke sige om Jarre.

Ras Bolding skrev:

Nu er det vel også en tilsnigelse af de helt store, at kalde dubstep for specielt nyt. Det er bare den sædvanlige -step endelse taget i brug igen og igen. Den har været flittigt brugt siden midthalvfemserne.

Nåh ja, lige så vel som det vel i sin tid også var temmelig overvurderet at døbe en genre noget så fantasifuldt som pop af forkortelsen af popular, og et hvert nummer bygget op omkring vers om kvæd vers omkvæd ikke er spor andet end en såre simplificering af jazz skabt til et bredt publikum for at tjene lette penge.
Dermed kan vi konkluderer at der ikke er sket noget som helst nyt i musik historien siden 40'erne. Wink
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Næste
Side 2 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum