magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Anmeldelse af Teo & Tea
Gå til side Forrige  1, 2, 3

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Man okt 08, 2007 1:32 am    Emne: Besvar, med citat

[quote="harris"]
Ras Bolding skrev:

De kan skrive gode tekster og lave nogle gode arrangementer såvel som interessante lydbilleder samtidig, selvom jeg nok føler New Order's sidste plade var lidt sløj i det, men det er jo en anden snak.
Det kan man ikke sige om Jarre.

Tjah, jeg synes jo faktisk ikke at New Order efter firserne har været noget nær lige så skarpe som dengang. Og deres fodboldsang var i hvert fald dårligere end den Jarre rodede sig ud i. Razz

Ras Bolding skrev:

Nåh ja, lige så vel som det vel i sin tid også var temmelig overvurderet at døbe en genre noget så fantasifuldt som pop af forkortelsen af popular, og et hvert nummer bygget op omkring vers om kvæd vers omkvæd ikke er spor andet end en såre simplificering af jazz skabt til et bredt publikum for at tjene lette penge.
Dermed kan vi konkluderer at der ikke er sket noget som helst nyt i musik historien siden 40'erne. Wink

Nu har man jo altså spor af vers og omkvæd helt tilbage til den tyske Lied-tradition i klassisk musik, og før det i folkemusikken, så jeg må nok kort og godt sige, at det er noget vrøvl, du får sagt. Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Man okt 08, 2007 9:17 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Tjah, jeg synes jo faktisk ikke at New Order efter firserne har været noget nær lige så skarpe som dengang. Og deres fodboldsang var i hvert fald dårligere end den Jarre rodede sig ud i. Razz

Det er jo så - heldigvis - en smagsag.
Nej, Waiting For The Sirens Call fandt jeg også lidt sløj i det.
Men jeg syntes ikke at de nåede at sælge ud på samme måde som Jarre har gjordt.
Og jeg vil til hver en tid foretrække deres fodbold sang fremfor Jarre's frygtelige ting med Apollo 440 eller TK.

Ras Bolding skrev:

Nu har man jo altså spor af vers og omkvæd helt tilbage til den tyske Lied-tradition i klassisk musik, og før det i folkemusikken, så jeg må nok kort og godt sige, at det er noget vrøvl, du får sagt. Very Happy

Ligeså vel som er noget vrøvl at påstå at der ikke er noget nyt i dubstep, fordi det bære step-endelsen, som har været brugt siden midt-90'erne. Wink
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tirs okt 30, 2007 12:03 am    Emne: Besvar, med citat

[quote="harris"]
Ras Bolding skrev:

Det er jo så - heldigvis - en smagsag.
Nej, Waiting For The Sirens Call fandt jeg også lidt sløj i det.
Men jeg syntes ikke at de nåede at sælge ud på samme måde som Jarre har gjordt.
Og jeg vil til hver en tid foretrække deres fodbold sang fremfor Jarre's frygtelige ting med Apollo 440 eller TK.

Og du mener slet ikke, at der er et solidt element af sælgen ud hos et engelsk new wave-band, der lige pludselig opdager, at hiphop bliver det nye store og derfor får en sort engelsk fodboldspiller til at rappe med på en fodboldhymne...?

Ras Bolding skrev:

Ligeså vel som er noget vrøvl at påstå at der ikke er noget nyt i dubstep, fordi det bære step-endelsen, som har været brugt siden midt-90'erne. Wink

Min pointe er, at stort set alle de elementer, der indgår i moderne dubstep kan spores til forskellige former for breakbeat-orienteret electronica fra midt- til senhalvfemserne.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Tirs okt 30, 2007 5:57 pm    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Og du mener slet ikke, at der er et solidt element af sælgen ud hos et engelsk new wave-band, der lige pludselig opdager, at hiphop bliver det nye store og derfor får en sort engelsk fodboldspiller til at rappe med på en fodboldhymne...?

Måske lige på det tidspunkt jo.
Men de har da efterfølgende lavet nogle fremragende ting, som jeg ihvertfald ikke vil være foruden i min samling.
Bliver Get Ready en dårligere plade pga. en fodboldsang?
Ret mig hvis jeg misforstår dig totalt, men hvorfor skal New Order definitivt afskrives for at kunne lave god musik fremover pga. én enkelt cheesy sang?
Hvis du ikke kan lide deres 90'er ting er det selvfølgelig en ærlig sag.
Men det lyder som om, at du på forhånd har afskrevet det pga. af ét enkelt nummer, som er over 15 år gammelt.
Eller er det overvurderet at Bowie bliver anset som én af rockens helt store nyskabende skikkelser, og plader som Low, Heroes, Ziggy Stardust har opnået klassiker status, fordi han floppede helt ualmindeligt med Tonight?

Ras Bolding skrev:

Min pointe er, at stort set alle de elementer, der indgår i moderne dubstep kan spores til forskellige former for breakbeat-orienteret electronica fra midt- til senhalvfemserne.

Nåhh ja, og alle de elementer der var i Kraftwerks musik i 70'erne kunne spores tilbage til singer/songwriter traditionen og den elektroniske musik i én eller anden forstand som helhed.
Blev de nu mindre nyskabende af den grund?
Hvis du virkelig mener ærligt og oprigtigt, at musikgenre som har elementer der skan spores i andre genre ikke er videre nyskabende, så skal vi godt nok et stykke tilbage i historien for at finde noget der minder om fornyelse.
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Lør dec 01, 2007 6:44 pm    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:

Måske lige på det tidspunkt jo.
Men de har da efterfølgende lavet nogle fremragende ting, som jeg ihvertfald ikke vil være foruden i min samling.
Bliver Get Ready en dårligere plade pga. en fodboldsang?
Ret mig hvis jeg misforstår dig totalt, men hvorfor skal New Order definitivt afskrives for at kunne lave god musik fremover pga. én enkelt cheesy sang?
Hvis du ikke kan lide deres 90'er ting er det selvfølgelig en ærlig sag.
Men det lyder som om, at du på forhånd har afskrevet det pga. af ét enkelt nummer, som er over 15 år gammelt.
Eller er det overvurderet at Bowie bliver anset som én af rockens helt store nyskabende skikkelser, og plader som Low, Heroes, Ziggy Stardust har opnået klassiker status, fordi han floppede helt ualmindeligt med Tonight?

Min pointe er bare, at New Order også har lavet møg i deres karriere. Og som svar på dit spørgsmål - ja, jeg synes helt klart de var bedre i firserne.

Ras Bolding skrev:

harris skrev:
Nåhh ja, og alle de elementer der var i Kraftwerks musik i 70'erne kunne spores tilbage til singer/songwriter traditionen og den elektroniske musik i én eller anden forstand som helhed.
Blev de nu mindre nyskabende af den grund?
Hvis du virkelig mener ærligt og oprigtigt, at musikgenre som har elementer der skan spores i andre genre ikke er videre nyskabende, så skal vi godt nok et stykke tilbage i historien for at finde noget der minder om fornyelse.

Nu må du simpelthen hoste op med rå musikteori - jeg vil meget gerne have udpeget de oplagte sammenhænge mellem Kraftwerk og singer-songwriter-traditionen. Og jeg køber altså ikke, 'der bliver også sunget hos Kraftwerk', for i så fald er Nik Og Jay og Schuberts Lieder jo også bare det samme.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Søn dec 02, 2007 1:09 am    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Min pointe er bare, at New Order også har lavet møg i deres karriere. Og som svar på dit spørgsmål - ja, jeg synes helt klart de var bedre i firserne.

Godt så.
Smag og behag er heldigvis forskelligt. Wink

Ras Bolding skrev:

Nu må du simpelthen hoste op med rå musikteori - jeg vil meget gerne have udpeget de oplagte sammenhænge mellem Kraftwerk og singer-songwriter-traditionen. Og jeg køber altså ikke, 'der bliver også sunget hos Kraftwerk', for i så fald er Nik Og Jay og Schuberts Lieder jo også bare det samme.

Gerne.
Klart nok, Kraftwerk's musik har et stykke hen ad vejen langt mere minimalisme, som ikke har så meget med traditionel pop at gøre.
Men tag et nummer som The Model.
Et klassisk, som d' herrer fra Düsseldorf godt kan være stolte af.
Men prøv at se bort fra det elektroniske perspektiv så er det dybestset "bare" en popsang bygget omkring vers omkvæd strukturen, som i sig selv på nogen måde var en nyskabelse i 1978, hvis ikke det var fordi at den lige blev fremført fuldt ud elektronisk, hvilket ikke var så sædvanligt på det tidspunkt for pop musik.
På samme måde må jeg sige, at jeg finder det meget grovkornet at afskrive dubstep som værende nyskabende med argumentet at det er "den sædvanlige -step endelse taget i brug igen og igen."
Jeg syntes at det er fesent at vurderer en genre ud fra dens navn.
Og ja, dubstep genren har tydelige rødder i specielt 90'ernes breakbeat og drum'n'bass.
Men jeg syntes langt fra at det er ensbetydent med, at det ikke er andet end gammel vin på nye flasker.
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tors dec 06, 2007 1:34 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:
Gerne.
Klart nok, Kraftwerk's musik har et stykke hen ad vejen langt mere minimalisme, som ikke har så meget med traditionel pop at gøre.
Men tag et nummer som The Model.
Et klassisk, som d' herrer fra Düsseldorf godt kan være stolte af.
Men prøv at se bort fra det elektroniske perspektiv så er det dybestset "bare" en popsang bygget omkring vers omkvæd strukturen, som i sig selv på nogen måde var en nyskabelse i 1978, hvis ikke det var fordi at den lige blev fremført fuldt ud elektronisk, hvilket ikke var så sædvanligt på det tidspunkt for pop musik.

Lige såvel som der heller ikke var noget nyt ved musik, der IKKE betjente sig af vers-omkvæd-struktur dengang - faktisk var det lige præcis denne forholden sig til den struktur, der adskilte Kraftwerk fra de andre elektroniske navne indenfor datidens Krautrock-scene.
Jeg ser bare stadig ikke hvordan det relaterer Kraftwerk til singer-songwriter-genren. Det er jo en betegnelse, der bruges om en bestemt genre (som i øvrigt ikke altid er stringent vers-omkvæd-struktureret i traditionel forstand), og hvor navne som Bob Dylan og Joni Mitchell er oplagte pejlemærker. Hvad man ellers måtte mene om deres musik, så mener jeg det er rimeligt at sige, at den genre- og lydmæssigt ligger langt fra Kraftwerks.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Side 3 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum