magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Jarres musikere
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Søn apr 01, 2007 10:03 am    Emne: Jarres musikere Besvar, med citat

I en anden tråd læste jeg Signes kommentarer om Rimberts evner som studiemusiker, og det fik mig til at tænke på, hvilke musikere man kunne ønske sig, at Jarre genoptog samarbejdet med.

Personligt synes jeg også, at Jarre trænger til noget ny energi i forhold til Rimbert, og jeg så meget gerne, at en fyr som Dominique Perrier kom med igen ved lejlighed. En dygtig keyboard-spiller, der oven i købet så fabelagtig ud med turban til koncerterne Smile Hans albums med Space Art lyder meget hen a la tidlig Jarre, og selv om hans Stone Age-albums ikke er det mest ophidsende, har de bestemt gode takter ind imellem.

Andre bud?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Man apr 02, 2007 9:40 pm    Emne: Besvar, med citat

Perrier er personen bag mange af de fede soloer, så han kan helt klart bruges. Sylvain Durand har sikkert også nogle skills, men jeg har dog ikke tænkt så meget over hvad han kan.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Ons apr 04, 2007 9:01 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg er også med på Perrier med en gammel, støvet 101. Laurie Anderson er altid et samarbejde værd, og så er der naturligvis også Samuel Hobo, som jeg MEGET gerne så nyt samarbejde med. Hvis han da ikke for længst er død af druk.
Tilbage til toppen
Schunk

Indmeldt: 28. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Fre apr 06, 2007 7:20 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg ville også gerne se flere numre med Laurie Anderson. Je Me Souviens er et af mine favoritnumre, og jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at Jarre videreudviklede lidt på den lyd han fandt i Metamorphoses og i Je Me Souviens i særdeleshed. Men den lyd er vist allerede fortid hvis man skal dømme efter Téo & Téa Rolling Eyes

Derudover synes jeg et samarbejde mellem og Jarre og Sigur Rós-forsanger Jónsi (http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3n_%C3%9E%C3%B3r_Birgisson) kunne være interessant, men jeg tvivler på at deres veje mødes Very Happy
Tilbage til toppen
Big time

Indmeldt: 03. apr 2007
Geografisk sted: Midt i København

IndlægSkrevet: Fre apr 06, 2007 8:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Samuel Hobo??

Er det ham med SH-101´eren under Docklands?? Bare et vildt gæt!! Rolling Eyes

Men navnet siger mig et eller andet... Hmmm Rolling Eyes

Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 6:43 am    Emne: Besvar, med citat

Big time skrev:
Samuel Hobo??

Hobo er jo mesteren selv, med klassikere som Freedom Day og Synthetic Man, som han lavede med Jarre i 1970. To absolutte perler, hvis man er til den mere bizarre ende af Jarres produktion Wink
Tilbage til toppen
JakobBC

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 10:57 am    Emne: Besvar, med citat

Nej ham med SH-101 er da Sylvain Durand.

Modsat mange andre, ville jeg gerne have set et samarbejde med TK igen. Ærgeligt at det aldrig blev til noget med et Rendez-Vous In Space album.
Tilbage til toppen
Big time

Indmeldt: 03. apr 2007
Geografisk sted: Midt i København

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 3:57 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
Nej ham med SH-101 er da Sylvain Durand.

Ahh ja, det er jo rigtigt nok! Razz

Men kender vist ik lige ham den anden, bortset fra at navnet lyder bekendt... Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
JakobBC

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 8:43 pm    Emne: Besvar, med citat

Tetsuya "TK" Komuro, det var ham JMJ arbejdede sammen med på Together Now og Rendez-Vous In Space. Han lavede også et remix af Oxygene 13. Derudover var han også en kæmpe del af Nuit Electronique i Paris 1998.
Tilbage til toppen
Jacob Gunness
Site Admin

IndlægSkrevet: Søn apr 08, 2007 8:24 am    Emne: Besvar, med citat

Rendezvous in Space-projektet bestod tydeligvis af musik, der ikke var helt færdig, da den blev spillet på Okinawa. Jeg tror bestemt godt, at der kunne være kommet noget godt ud af det (Ouverturen er fx. virkelig vellykket), men jeg kan stadig ikke gennemskue, om TK trak trak projektet mere i den forkerte end den rigtige retning. Der er en del svipsere blandt numrene, som ikke lyder udpræget jarre-agtige.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Tirs apr 10, 2007 1:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Rendezvous in Space-projektet bestod tydeligvis af musik, der ikke var helt færdig, da den blev spillet på Okinawa. Jeg tror bestemt godt, at der kunne være kommet noget godt ud af det (Ouverturen er fx. virkelig vellykket), men jeg kan stadig ikke gennemskue, om TK trak trak projektet mere i den forkerte end den rigtige retning. Der er en del svipsere blandt numrene, som ikke lyder udpræget jarre-agtige.

Man kan vel, sådan lidt sarkastisk, hævde, at den sidste halvdel trak i den gale retning, og formentlig fordi nogen havde glemt en Daft Punk cd i studiet. Wink
Tilbage til toppen
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Fre maj 18, 2007 8:24 pm    Emne: Besvar, med citat

Et samarbejde med Laurie Anderson igen kan være det samme for mig.
Je Me Souviens er en noget sløj omgang i mine ører sammenlignet med både Diva og de øvrige bedste ting som både Jarre og Anderson har lavet hver for sig.
Tilgengæld læste jeg engang et interview med Jarre, hvor han snakkede ganske positivt om Nine Inch Nails.
Jeg ville bestemt ikke afslå, at et samarbejde med Trent Reznor kunne være interessant.
Så havde han ihvertfald samtidig fået allieret sig med en, som tilmed kan skrive gode tekster.
Ellers ville folk som Elemental, Search & Destroy, Elmakay, Vex D', alle sammen navne fra den nye dubstep scene, også være interessante kandidater evt. tilsat en god vokalist.
JakobBC

IndlægSkrevet: Lør maj 19, 2007 5:12 pm    Emne: Besvar, med citat

Et samarbejde med Trent Reznor kunne der sikkert komme noget sjovt ud af. kan bare ikke forestille mig hvodan deres forskellige stile skulle kombineres, da Trent også kan smide elektronisk lyd på musik.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

IndlægSkrevet: Lør maj 19, 2007 9:36 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes Jarre har lavet en del samarbejder de seneste ti års tid - jeg tror det er helt fint, hvis han arbejder lidt på egen hånd igen.
Tilbage til toppen
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Lør maj 19, 2007 10:21 pm    Emne: Besvar, med citat

Hmm, svært at forestille sig, hvordan en sammensætning mellen Trent Reznor og Jarre ville lyde.
De er jo begge to et par temmelig alsidige herrer.
Hvorom alting er ville jeg helt bestemt foretrække Nine Inch Nails hårde industri rock frem for alt det dance pladder han har flirtet med fra tid til anden gennem de sidste 10 år.
Men nu holder jeg jo også i forevejen af Nine Inch Nails.
Og det er da fint nok, hvis han arbejder på egen hånd igen, og han i det mindste kan lave god musik.
Problemet er bare at han efter min mening ikke rigtig har udsendt noget der er værd at ha’ stående i samlingen siden Oxygene 7-13, selv ikke gennem de mange kollaborationer.
Selv hans’ mislykkede forsøg på at lave drum’n’bass sammen med Komuro holdte ikke vand.
Havde det f.eks. bare været Panacea, Don Scott, J Majik eller Dillinja, alle sammen habile drum’n’bass navne fra samme tid som Apollo 440 og TK, havde piben sandsynligvis haft en temmelig anden lyd.
Men i og med at det jo var i forbindelse med Frankrig’s VM halløj at han lavede Together Now og Rendez-Vous 98 (og tilmed var signet hos Sony på det tidspunkt) burde man jo desværre nok heller ikke kunne ha’ forventet så meget mere end nogle mere eller mindre poppede technonavne at arbejde sammen med, da den slags jo også skal prøve sælge til et bredere publikum.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum