magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Jarres musikere
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Tirs maj 22, 2007 3:13 pm    Emne: Besvar, med citat

Du er sku da lidt negativ Very Happy Synes personligt selv at RV98 og Together Now var nogle fede projekter, specielt Together Now men også @440's remix af RV98. Sådan kan man så være så uenige.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
harris

Indmeldt: 18. apr 2007
Geografisk sted: Sundby/Amager

IndlægSkrevet: Tirs maj 22, 2007 4:12 pm    Emne: Besvar, med citat

Tjaeh, det kan man jo mene.
Men jeg syntes nu selv at min kritik er velargumenteret, og som du kan læse mener jeg også at der var en del bedre alternativer dengang Jarre kunnet ha’ arbejdet sammen med en TK og Apollo 440, når nu han gerne ville prøve kræfter med drum’n’bass genren.
Jeg ønsker i hvert fald helst at lade både Rendez-Vous 98 og Together Now være numre der helst bør glemmes som små parenteser i Jarre’s karrierer.
Og jeg har svært ved at overse det kommercielle stunt ved at arbejde sammen med både TK og @440 i kraft af at de begge to var relativt store navne på technoscenen i samme periode som hele Oxygene 7-13 remixne blev lavet (helt vildt overdrevet hørte jeg samme sommer rygter om at TK fik 7!!!! singler ind på den japanske hitliste, hvilket vel taler for sig selv), så det sikkert også har været Sony som havde en ret lang finger med i spillet.
Jeg syntes i hvert fald ikke at det var videre heldigt.
JakobBC

IndlægSkrevet: Lør maj 26, 2007 11:17 am    Emne: Besvar, med citat

TK er en populær japansk producer, RV98 og Together Now var sandsynligvis også produceret i sammenhæng med VM i fodbold 98, resten taler så for sig selv, men det skulle være kommercielt.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Man maj 28, 2007 5:07 am    Emne: Besvar, med citat

harris skrev:

Selv hans’ mislykkede forsøg på at lave drum’n’bass sammen med Komuro holdte ikke vand.
Havde det f.eks. bare været Panacea, Don Scott, J Majik eller Dillinja, alle sammen habile drum’n’bass navne fra samme tid som Apollo 440 og TK, havde piben sandsynligvis haft en temmelig anden lyd.
Men i og med at det jo var i forbindelse med Frankrig’s VM halløj at han lavede Together Now og Rendez-Vous 98 (og tilmed var signet hos Sony på det tidspunkt) burde man jo desværre nok heller ikke kunne ha’ forventet så meget mere end nogle mere eller mindre poppede technonavne at arbejde sammen med, da den slags jo også skal prøve sælge til et bredere publikum.

Jeg synes altså din kritik er noget tyndbenet, søgt og ret ensidig. Ja, der blev lavet kedelige remix-projekter med Sash! og Eiffel65, som formentlig næppe har gavnet mandens ry blandt såvel nye som gamle fans, men i samme periode blev der altså også lavet mix af folk som Loop Guru, DJ Cam og Resistance D - selv The Orb var på tale, men de fik jo primadonna-nykker.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
JakobBC

IndlægSkrevet: Man maj 28, 2007 9:27 am    Emne: Besvar, med citat

Ja der skulle ligge et remix gemt fra The Orb, som ikke blev brugt på nogle udgivelser da JMJ ikke fandt det passende til hans visioner, mener dog at han faktisk sagde at det ikke var fordi det ikke var et godt remix.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Man maj 28, 2007 11:47 pm    Emne: Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Jeg synes altså din kritik er noget tyndbenet, søgt og ret ensidig. Ja, der blev lavet kedelige remix-projekter med Sash! og Eiffel65, som formentlig næppe har gavnet mandens ry blandt såvel nye som gamle fans, men i samme periode blev der altså også lavet mix af folk som Loop Guru, DJ Cam og Resistance D - selv The Orb var på tale, men de fik jo primadonna-nykker.

Ja ok, jeg var måske lidt generaliserende.
Loop Guru og DJ Cam var ved nærmere eftertanke trods alt navne, som lavede noget radikalt anderledes i forhold til original versionerne, og med et rimeligt vellykket resultat til følge.
Og nåh ja bevares, Sash og DJ Dado blev heldigvis valgt fra til Odyssey Through O2, men overordnet set syntes jeg nok at der gik lige lovligt meget trance/tech-house i den til min smag.
Og prøv lige at læs igen hvad jeg skriver helt præcist.
Jeg var, som du kan læse, ikke begejstret for hverken Apollo 440 og slet ikke TK samarbejdet, men nævner andre navne der også huserede på drum’n’bass/techstep scenen samme tid som de remixes blev lavet og som jeg mener havde været et langt mere spændende samarbejde, når nu han godt ville prøve kræfter med folk inden for genren.
Hvorfor er det ensidigt og søgt?
JakobBC

IndlægSkrevet: Ons maj 30, 2007 9:05 pm    Emne: Besvar, med citat

Det er nu sjovt hvor uenige vi er mht. vellykkede remixes, men det er nu også fint nok Cool Ja jeg har vist nævnet det et par gange, men Sash!, Dado, Eiffel 65 og Sunday Club som jeg egentlig syntes leverede noget som man vil høre på igen. DJ Cam og Loop Gurus remixes virker noget tamme og kedelige efter min mening. Guderne må vide hvem der har bestemt hvilke kunstnere der skulel bruges på OT O2 og Nuit Electronique.
Tilbage til toppen
harris

IndlægSkrevet: Ons maj 30, 2007 10:12 pm    Emne: Besvar, med citat

JakobBC skrev:
Guderne må vide hvem der har bestemt hvilke kunstnere der skulel bruges på OT O2 og Nuit Electronique.

Skal ikke kunne sige præcist hvem der har æren for det, men jeg finder det som tidligere nævnt ret sansynligt at Sony havde en stor del af medindflydelsen igen set i lyset af at Apollo 440 også medvirkede og sågar var med til at remixe fourth Rendez-Vous i samme forbindelse.
Men jeg skal da heller ikke kunne sige hvorvidt Jarre rent personligt også selv var tilfreds med samarbejdet, så det måske i ligeså høj grad kom ham til gode.
Det er ikke til at sige.
Og iøvrigt ang. Resistance D remixet må jeg nok - sagt i al beskedenhed - indrømme at jeg syntes det var en temmelig strømlignet og kedelig affære.
Apropos remixes undre det mig hvorfor han aldrig fik Orbital til at lave noget for ham.
Især fordi han selv ved flere lejligheder har snakket positivt om de to brødre.
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør jun 09, 2007 1:17 pm    Emne: Besvar, med citat

Helt overordnet tror jeg godt jeg vil lægge hovedet på blokken og helt og aldeles usagligt arrogant konkludere, at remix-kulturen i halvfemserne stank, herunder også det meste af det, Jarre var involveret i. Razz
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Musik Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum