magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Showcase i Lint
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Signe
Site Admin

Indmeldt: 01. mar 2007

IndlægSkrevet: Man mar 26, 2007 1:42 pm    Emne: Showcase i Lint Besvar, med citat

Husk at der er showcase i Lint den 28 marts - og Paris på natklubben Le Queen på Champs Elysées den 10. eller 15. april. Tager begge steder hen forklædt som Tea- hvem kan ikke bruge et par dage i super fanzy smanzy romantic Paris Laughing Jarre har ytret i et eller andet interview, jeg så et sted i cyberspace, at han primært vil invitere par fra hele Europa helt i tråd med projektet, som åbenbart går ud på, at Teo og Tea har mødt hinanden på nettet og så kan det vist ikke blive mindre JMJ agtigt.
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man mar 26, 2007 2:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvem kan ikke bruge et par dage i super fanzy smanzy romantic ...øh.... Belgien? Smile
Men konceptet med par lyder da meget spast! God tur og ser frem til en reportage!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
KoolOoz
Site Admin

Geografisk sted: København, Danmark

IndlægSkrevet: Man mar 26, 2007 8:34 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja, god tur! Det bliver helt sikkert en fed oplevelse. Husk den lyserøde Tea-paryk Razz
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Henrik Gilvad
Site Admin

Geografisk sted: Copenhagen

IndlægSkrevet: Tirs mar 27, 2007 1:07 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvem siger at Signe har behov for paryk???
Hun har da sæ'fø'li' taget en candy-floss med fra Tivoli.
"Oh my God, She is everywhere"
Tilbage til toppen
Kenneth

Indmeldt: 26. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 10:36 am    Emne: Besvar, med citat

Artikel fra Metroxpress.dk

Skriver om JMJ's (eller skulle jeg sige sir Bob Geldorf, "se billedet til artiklen") Laughing nye album, showcasen i dag samt chat med Jarre i dag kl 16:00

Showcasen kan også ses på nettet i aften kl 20:00

Links:

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/03/27/16/4430-51/index.xml

http://metrofrance.com/fr/article/2007/03/25/10/3811-34/index.xml

Billedet som var ved artiklen inden de fik det ændret til et billed med Jarre fra Kina:

www.jeanmicheljarre.dk
Tilbage til toppen
Emil

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Denmark, Smørum

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 12:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Tak for informationen Kenneth
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
Henrik Gilvad
Site Admin

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 4:22 pm    Emne: Besvar, med citat

Signe har ind-telefoneret følgende track-liste fra Showcasen:

Fresh News
TÉO & TÉA
Partners in crime 2
Chatterbox
Vintage
M.R.
TÉO & TÉA - 4:00AM

en kort session med spørgsmål

TÉO & TÉA - 4:00AM
Tilbage til toppen
Henrik Gilvad
Site Admin

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 7:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg fandt desværre aldrig ud af hvor webcast foregik helt præcist. En masse uforståelige franske links

Men her er de 3 første tracks:
http://80.65.232.170/~data/musique2.html

Jarre har været på sprog-skole og kan nu snakke helt uden fransk dialekt Wink (gemmer sig dog godt bag mikrofonen)

Signe fortalte at DJ'en, Claude og Jarre kom ud bagefter og skrev autografer og snakkede med fans. Derudover var der som man kan se på videoen også en 4. mand på trummer.
Tilbage til toppen
Emil

Geografisk sted: Denmark, Smørum

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 7:48 pm    Emne: Besvar, med citat

Dejligt at se nogle visuelle effekter på optagelserne og god scene opbygning. Smile

Men hvor var Francis? Synes ikke han var på scenen?
Confused
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
Schunk

Indmeldt: 28. mar 2007

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 7:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Man må da sige at det er et koncert-egnet album ... der er sgu gang i den nede i Belgien Cool
Tilbage til toppen
johanfrc

Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 8:55 pm    Emne: Besvar, med citat

Nogen der har set en video med de 2 sidste numre. Læste, at et af dem faktisk var 6:00 AM istedet for 4:00 AM.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Henrik Gilvad
Site Admin

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 10:25 pm    Emne: Besvar, med citat

Snakkede i telefon med Signe og de andre fans i baggrunden. De var ret uenige om hvad der egentligt blev spillet. Men begge versioner blev nævnt.
Francis Rimbert var ikke med da han efter sigende havde "sagt op" for at hellige sit arbejde med Roland og solo karriere. Efterfølgende blev han fyret af Roland og er nu tilbage hos Jarre. Men for sent til at være øvet ind i Showcasen. Bemærk dette er løse rygter fra Belgien. Fans spurgte Jarre hvor Francis var, hans svar var "eehhmmmm, he is back in the studio working".
Der er ikke tvivl om at Francis er en rigtig god session-musiker, han kender Jarre & musikken fra de mange studie-optagelser han har været med til. Personligt syntes jeg ikke hans solo-udspil har den kreativitet & kvalitet man kunne håbe på. Han er en rigtig flink fyr og han kommer tit ud og snakker med fans.
Efter Marokko koncerten var Francis nedtrykt over at være "reduceret" til unævnt session-musiker, bare være taget for givet. Jarre glemte at nævne Claude og ham men nævnte alle lokale.
Tilbage til toppen
johanfrc

Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 11:13 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har nu set sahowcasen på metrofrance.com og der spillede man både 4:00 am og 6:00 am.

Apropos Francis. Jeg synes det også er mærkeligt, at han ikke var med. Han er vel den i Jarre's vennekreds, der kender Jarrre's musik bedst. Ikke engang Samard vil kender den så godt som Francis. Vi må håbe der snart kommer noget fra ham, for jeg synes har lavet noget ganske spændende musik. Jarre er til mere "gang-i-gaden" mens Francis er til det stille (har kun hans Double Face og den lille single "Mécanique de Temps". Men de videoer og billeder jeg har set af ham, plus det jeg har læst mig frem til, giver mig et indtryk af at han virkelig er en venlig og sympatisk musiker.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Kenneth

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Tors mar 29, 2007 9:30 am    Emne: Besvar, med citat

Hele showcasen kan ses på følgende links:

http://80.65.232.170/~data/musique2.html

http://80.65.232.170/~data/musique22.html

http://80.65.232.170/~data/musique23.html

Det er også muligt at bedømme videoen/showcasen på den danske hjemmeside Urbanvideo.dk

http://www.urbanvideo.dk/video/?id=2001

www.jeanmicheljarre.dk
Tilbage til toppen
Signe
Site Admin

Indmeldt: 01. mar 2007

IndlægSkrevet: Tors mar 29, 2007 2:44 pm    Emne: Tilbage fra showcasen Besvar, med citat

Henrik Gilvad skrev:
Snakkede i telefon med Signe og de andre fans i baggrunden. De var ret uenige om hvad der egentligt blev spillet. Men begge versioner blev nævnt.
Francis Rimbert var ikke med da han efter sigende havde "sagt op" for at hellige sit arbejde med Roland og solo karriere. Efterfølgende blev han fyret af Roland og er nu tilbage hos Jarre. Men for sent til at være øvet ind i Showcasen. Bemærk dette er løse rygter fra Belgien. Fans spurgte Jarre hvor Francis var, hans svar var "eehhmmmm, he is back in the studio working".
Der er ikke tvivl om at Francis er en rigtig god session-musiker, han kender Jarre & musikken fra de mange studie-optagelser han har været med til. Personligt syntes jeg ikke hans solo-udspil har den kreativitet & kvalitet man kunne håbe på. Han er en rigtig flink fyr og han kommer tit ud og snakker med fans.
Efter Marokko koncerten var Francis nedtrykt over at være "reduceret" til unævnt session-musiker, bare være taget for givet. Jarre glemte at nævne Claude og ham men nævnte alle lokale.

Jeg er netop kommet tilbage fra en helt igennem fantastisk tur - kan slet ikke få armene ned og regner ikke med at vaske mig før næste år, for jeg fik en kæmpe krammer af Jarre og det er bare ikke dårligt.

Til hele play back historien kan jeg kun sige, at man som udgangspunkt må tage en showcase for hvad det er, et reklamestunt, der intet kunstnerisk som sådan er i - i hvert tilfælde ikke, når det gælder Jarre. Det var min 16 "koncert" (og her er ikke i medregnet generalprøver) og der er såmænd ingen tvivl om, at det var den mest kunstige. Den havde kun til formål at lave nogle billeder og reklame for det nye album. Jeg havde ingen forventning om, at jeg skulle se ham jamme eller på anden måde udtrykke noget kunstnerisk, udover bare at være til stede og se godt ud. Man kan vel altid diskutere, om han ikke burde tage sig sammen og få øvet lidt klaverspil derhjemme på flyglet, det ville nu ikke være nogen dårlig ting, men hvis man tager det, for hvad det er, ender man med at få en super fed oplevelse.

Francis Rimbert historien. Ja, det er sandt, at jeg har jørt et rygte om, at han sagde op hos Jarre, kort derefter blev fyret af Roland og således besluttede at bøje nakken og gå tilbage til Jarre. Min holdning er som Henriks, at han er en god session musiker, kan sine noder og rammer rigtigt og i øvrigt er yderst sympatisk at konversere med. Derimod synes jeg, at hans både barnlige og pinlige indlæg på hans forum og brokken/talen bag om ryggen om Jarre til fans, der laver hjemmesider om Jarre, er direkte utilstedelig. Godt at han er bedre til at spille, end han er til at formulere sig. Som kunstnere, venner og partnere må de kunne stole på hinanden og verden en nu engang således indrettet, at der er nogle, der er bossen og dirigerer, og andre der må ro båden - det må Monsieur Rimbert acceptere, hvis han vil have mad på bordet.

Jeg ville ikke se det som noget problem, hvis Jarre og Rimbert indstillede arbejdet. De har arbejdet sammen længe, så det kan sagtens være fint med noget nyt kød (inspiration) og egentlig finder jeg ikke, Rimberts soloudspil specielt inspirerende - derimod er Garraud og Samard lidt mere spændende. Det vil kun være sundt for Jarre at prøve noget nyt, som han har gjort det med T&T. Det ville nok heller ikke være dumt i det hele taget, hvis Jarre arbejde sammen med nogle med lidt mere bid i, som kan give ham modspil både personligt og kunstnerisk.

@+ signe
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum