magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Showcase i Lint
Gå til side Forrige  1, 2

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jane

Indmeldt: 31. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør mar 31, 2007 9:09 pm    Emne: Re: Tilbage fra showcasen Besvar, med citat

Signe Zacchi skrev:
...og regner ikke med at vaske mig før næste år, for jeg fik en kæmpe krammer af Jarre og det er bare ikke dårligt.

Smile Cool

Metroexpress fik rettet deres side, og så kom den til at se sådan ud:

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/03/27/16/4430-51/

Link til den anden artikel:
http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/03/27/17/3608-51/
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Ons apr 04, 2007 9:34 pm    Emne: Re: Tilbage fra showcasen Besvar, med citat

Signe Zacchi skrev:

Til hele play back historien kan jeg kun sige, at man som udgangspunkt må tage en showcase for hvad det er, et reklamestunt, der intet kunstnerisk som sådan er i - i hvert tilfælde ikke, når det gælder Jarre. Det var min 16 "koncert" (og her er ikke i medregnet generalprøver) og der er såmænd ingen tvivl om, at det var den mest kunstige. Den havde kun til formål at lave nogle billeder og reklame for det nye album. Jeg havde ingen forventning om, at jeg skulle se ham jamme eller på anden måde udtrykke noget kunstnerisk, udover bare at være til stede og se godt ud. Man kan vel altid diskutere, om han ikke burde tage sig sammen og få øvet lidt klaverspil derhjemme på flyglet, det ville nu ikke være nogen dårlig ting, men hvis man tager det, for hvad det er, ender man med at få en super fed oplevelse.

Jeg ved snart ikke - der er masser af musikere, der har præsenteret deres nye værker live. Jeg kender sågar nogle stykker af dem, så de findes skam derude et sted. Er virkeligheden måske ikke snarere, at i en del tilfælde er Jarre et rigtig, rigtig elendigt livenavn, men med flot lys?
Tilbage til toppen
LLenskjold

Indmeldt: 28. mar 2007
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Tors maj 31, 2007 7:51 pm    Emne: Besvar, med citat

Hej alle.

Jeg er relativt ny i Forum, men synes, at det er spændende at læse Jeres indlæg.

Jeg var med på chatten i Paris vedr. Teo & Tea, arr. af MetroXpress, og fik lejlighed til at stille spørgsmål til Jarre.

Eet af dem, som ikke blev besvaret, var, om ikke snart han og de andre (ældre) herrer fra Kraftwerk burde komme med eet eller andet. Det var vistnok på tale med Methamorphoses. Det kunne da være tårevædet nostalgi, så det vil noget...

Nå, bortset fra det, er jeg efterhånden af den opfattelse, at Jarre i realiteten ikke spiller ret meget live længere.

Der skal hverken stærke øjne eller mange stillbilleder på DVD'en til at se, at der er langt imellem reelt tangentspil og så de lyde, som brager ud gennem højttalerne.

På en måde er det vel ret pinligt og grundlagt med Houston-koncerten og hans lysende "Magic-keyboard". Siden Kina-koncerten (som til gengæld er formiddabel, med slåfejl og det hele - bl.a. i Equinoxe pt. 4 på videoen) er det yderst diskutabelt hvor meget, der spilles live.

LaserHarpen har jeg en fornemmelse af var real-time ved begge Valby-koncerter og til HCA, men også på harpen er der nogle "uforklarlige" smuttere ved de store koncerter.

I Aalborg "spiller" Jarre Oxygene pt. 2, men ser man efter (og har man prøvet at spille den selv) er det indlysende, at heller ikke den er live. Det er til gengæld den rædselsfulde saw-tooth i slutningen af Equinoxe pt. 4 ved samme koncert.

Anyway, Jarre er sublim underholdning og inspirator, men efter snart 25 år som inkarneret fan, et par håndtryk og en enkelt samtale med ham, savner jeg lidt organisk lyd på det næste album (less beat) og så må han gerne køre en tur til Hillerød og få genopfrisket anslagene til de 15-20 sædvanlige koncertnumre.

PS: Jeg mener, hvad der står i bundteksten Laughing

Mvh. LL - fan siden 1983
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Man jun 04, 2007 8:35 pm    Emne: Besvar, med citat

De udgivede videoer af JMJs tidligere koncerter kan ikke tages helt seriøs, da eksempeltvist hans kina tour i 1981 var 100% live, men blev lige smidt igennem studiet for at rette op på fejl og mangler før det blev smidt ud via den velkendte røde udgivelse med kina masken. der findes få original optagelser, hvor der er tydelige "slåfejl" udover de mange helt anderledes lyde i forhold til originalerne.

Oxygene In Moscow og generelt Oxygene Tour må siges at have været der man finder mest live siden Kina, og der var der overraskende også en hel del live og derudover noget overdubbing.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Fre jun 08, 2007 10:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Der findes på nettet en optagelse fra Beijing Radio i oktober 1981, hvor man kan høre JMJ spille. Det lyder MEGET anderledes end den vi kender fra albummet. Jeg synes næsten ikke man kan omtale det som et live-album, da det er redigeret så "hårdt" som det er.

Fandt lige linket: http://www.alvaromrocha.com/jarre_beijing81_files.html
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Lør jun 09, 2007 1:31 pm    Emne: Besvar, med citat

Det er en gammel diskussion omkring Jarre og hans koncerter - og den primære grund til, at den dukker op igen og igen er, at ingen af yderpunkterne har ret. Med andre ord; Jarre-koncerter er ikke live og Jarre-koncerter er ikke playback. Det vil mere konkret sige, at der naturligvis til alle mandens koncerter bliver brugt backing tracks, dvs. musik, der afspilles fra cd, computer, DAT, eller lignende, hvilket man ser til langt de fleste koncerter med elektronisk musik. Herudover er der typisk diverse live-elementer, fra diverse synthesizere over laser harp, gæstevokalister, symfoniorkestre, etc. Det, der så gør diskussionen lidt mudret er, at der tilsyneladende skrues op og ned på disse forskellige live-parametre fra koncert til koncert, nogle gange også fra nummer til nummer under samme koncert, således at der kan være en betragtelig del mimen på ét nummer og en betragtelig mængde live-opførelse på et andet. Jeg har været på første række til en del af mandens koncerter efterhånden, så jeg har set en del af begge dele.

Helt overordnet synes jeg dog, at det ville klæde manden med mere live og mindre laden som om. Problemet er bare, at Jarre laver disse kæmpe koncerter med live TV-dækning, og så må intet gå galt - og da specielt ikke, hvis man er sygelig perfektionist. Men så må han altså bruge lidt ekstra tid på at øve, evt. give sig selv de letteste dele at spille på flere af numrene, den slags.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum