magneticfields.dk Forum Indeks magneticfields.dk
:: Magneticfields.dk - forum ::

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Merzouga

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Jacob Gunness
Site Admin

Indmeldt: 28. feb 2007
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tirs mar 27, 2007 2:20 pm    Emne: Merzouga Besvar, med citat

Hvad bliver det egentlig til med at få udgivet Merzouga-koncerten? Alle de fine HD-kameraer skulle vel ikke kun bruges til at lave tv-udsendelser?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Kenneth

Indmeldt: 26. mar 2007
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Tirs mar 27, 2007 4:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg er ret sikker på at dvd'en fra Merzouga bliver udgivet i 2007. Med så meget de optog dagene inden koncerten og til selve koncerten, så er der hvis et grundlag for at lave en rigtigt fed dvd + en masse ekstra matriale.

Jeg mener at Jarre for kort tid siden nævnte noget om denne dvd udgivelse i et interview. Tror nok at han nævnte at den skulle udgives i slutningen af 2007.

God julegave idé Very Happy

www.jeanmicheljarre.dk
Tilbage til toppen
johanfrc

Indmeldt: 27. mar 2007
Geografisk sted: Roskilde

IndlægSkrevet: Tirs mar 27, 2007 11:08 pm    Emne: Besvar, med citat

Læste et sted, at netop årsagen til optagelserne før koncerten var p.g.a en kommende DVD. Så jeg venter også på nyt fra den front. For de videoer jeg har af koncerten er ikke noget at skrive hjem om. OK lyd, men kvaliteten er noget ringe.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jacob Gunness
Site Admin

Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 8:30 am    Emne: Besvar, med citat

Åbningsnummeret er rigtig, rigtig lækkert, og generelt er det nogle glimrende arrangementer, han har lavet.
Alligevel kan jeg ikke lade være med at overveje, om vi ikke efterhånden har set de samme numre på dvd lidt for mange gange. I og for sig ville jeg hellere have Vizitors-projektet ud på cd eller dvd. Det var bestemt ikke lige interessant alt sammen, men det var i det mindste noget nyt. Sjovt nok har han ikke genbrugt "My Name Is Arthur" siden da Very Happy
Nogle gode optagelser fra La Defense kunne også bruges i en snæver vending.
Tilbage til toppen
Henrik Gilvad
Site Admin

Geografisk sted: Copenhagen

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 10:36 pm    Emne: Besvar, med citat

Helt enig. Jeg købte ikke Kina DVD'en af samme grund. Tror heller ikke jeg vil købe en Marokko DVD. Lyden var ok men man skulle vist have været der for at blive grebet af stemningen. Hjernen er en sjov en Smile Fylder selv ud med følelser og minder. Min opfattelse af de optagelser jeg har set fra Marokko er at de er ret kedelige. Svingarms kameraet viser Jarre, publikum som en stor masse, lidt fyrværkeri. Det fanger ikke rigtigt den stemning der virkeligt var.
Mit franske er ikke godt men folk spurgte på chatten i dag efter dvd udgivelser af Lyon, Huston etc. Sprog kyndige må lige checke Jarre's svar. La Defence ville være fed på DVD! Selv i stereo lyd syntes jeg og mere kan man vel ikke håbe på? Tænk hvis man kunne få den koncert med god kvalitet billeder. Det var en rigtig god visuel oplevelse. Måske fordi det var den første rigtigt store lækre Jarre koncert? Huston er ikke min personlige favourit.
Tilbage til toppen
Henrik Gilvad
Site Admin

Geografisk sted: Copenhagen

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 10:37 pm    Emne: Besvar, med citat

Helt enig. Jeg købte ikke Kina DVD'en af samme grund. Tror heller ikke jeg vil købe en Marokko DVD. Lyden var ok men man skulle vist have været der for at blive grebet af stemningen. Hjernen er en sjov en Smile Fylder selv ud med følelser og minder. Min opfattelse af de optagelser jeg har set fra Marokko er at de er ret kedelige. Svingarms kameraet viser Jarre, publikum som en stor masse, lidt fyrværkeri. Det fanger ikke rigtigt den stemning der virkeligt var.
Mit franske er ikke godt men folk spurgte på chatten i dag efter dvd udgivelser af Lyon, Huston etc. Sprog kyndige må lige checke Jarre's svar. La Defence ville være fed på DVD! Selv i stereo lyd syntes jeg og mere kan man vel ikke håbe på? Tænk hvis man kunne få den koncert med god kvalitet billeder. Det var en rigtig god visuel oplevelse. Måske fordi det var den første rigtigt store lækre Jarre koncert? Huston er ikke min personlige favourit.
Tilbage til toppen
johanfrc

IndlægSkrevet: Ons mar 28, 2007 11:15 pm    Emne: Besvar, med citat

Tænk på at Jarre skal ud og have rettighederne til optagelserne igen, og måske endda lige opfriske dem. Det er et stort arbejde som han skrev i chatten, men ikke uoverkommeligt. Så måske om et par år, hvis ellers han får tid til det.
Tilbage til toppen
Ras Bolding

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Ons apr 04, 2007 9:36 pm    Emne: Re: Merzouga Besvar, med citat

Jacob Gunness skrev:
Hvad bliver det egentlig til med at få udgivet Merzouga-koncerten? Alle de fine HD-kameraer skulle vel ikke kun bruges til at lave tv-udsendelser?

Jeg har en kammerat, der arbejder som tekster, og han fortalte, at de havde haft en koncert med Jarre for nylig, hvor der blev talt arabisk, så det må jo næsten være den. Måske en af de danske kanaler agter at vise den.
Tilbage til toppen
Big time

Indmeldt: 03. apr 2007
Geografisk sted: Midt i København

IndlægSkrevet: Ons apr 04, 2007 9:56 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja lad os da håbe at DR viser koncerten!! Det ville sgu være for fedt!! Very Happy
Tilbage til toppen
JakobBC

Indmeldt: 02. apr 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 11:15 am    Emne: Besvar, med citat

Live In Beijing blev da vist for et par siden på Tv2 eller DR... Hvem ved? Jeg synes dog ikke at der var så mange fede kameravinkler fra Morocco. Det virkede mest som om alt blev set fra tilkuernes synsvinkel. Jeg var nu ret vild med specielt Beijing og Gdansk, hvor der var en del close up af instrumenterne fra bl.a. Jarres synsvinkel.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
johanfrc

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 3:52 pm    Emne: Re: Merzouga Besvar, med citat

Ras Bolding skrev:

Jeg har en kammerat, der arbejder som tekster, og han fortalte, at de havde haft en koncert med Jarre for nylig, hvor der blev talt arabisk, så det må jo næsten være den. Måske en af de danske kanaler agter at vise den.

Det kan jo også være den gode gamle fra Egypten. 12 Dreams Of The Sun.
Tilbage til toppen
Big time

Indmeldt: 03. apr 2007
Geografisk sted: Midt i København

IndlægSkrevet: Lør apr 07, 2007 3:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Ja det måtte sgu godt være 12 dreams!! Den har man (JEG) ventet på at se lige siden koncerten fandt sted!!

Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    magneticfields.dk Forum Indeks -> Koncerter Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum